SŁONECZNA CHATKA proponuje… środa, 10.06.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    s4    s3    s2    s1

Podróżujcie razem z nami

Zapraszamy Was dziś do poznania kolejnego środka transportu. Na dobry początek bajka edukacyjna wprowadzająca w tematykę. Dla miłośników ruchu oraz gimnastyki mamy kilka ćwiczeń. Posłuchajcie muzycznych propozycji. Skorzystajcie z przygotowanych kart pracy. Udanej zabawy!

Opracowały: Gabriela Morąg, Anna Wachowska

BAJKA EDUKACYJNA - ŚRODKI TRANSPORTU

Bajka edukacyjna wprowadzająca w tematykę tygodnia pt.: „Środki transportu”

ZABAWY MUZYCZNO - RUCHOWE
  • Zabawa muzyczna przy piosence pt.: „Płyną po wodzie statki”.

Swobodnie ruszamy się/tańczymy przy piosence.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa:

Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydając odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr. lub brum, brum. Na sygnał rodzica (klaśnięcie w dłonie) – zatrzymują się i trąbią: pi, pi, pi. Dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego ruchu.

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: Trawa i chmury.

Na hasło Trawa dziecko przykuca; na hasło Chmury dziecko staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo – naśladując chmury płynące po niebie.

  • Ćwiczenie tułowia – skręty: Śledzimy lot samolotu.

Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanie, a z drugiej tworzy daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną,                   a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.

  • Ćwiczenie równowagi: Rysujemy koła.

Dziecko w staniu na jednej nodze rysuje stopą w powietrzu małe i duże koła. Ćwiczenie należy wykonać raz prawą, raz lewą nogą.

  • Zabawa uspokajająca:

Czas zatankować nasze samochody. Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, plecy są proste, a ręce złożone. Przy wdechu i wydechu dziecko wykonuje ruch tułowia i rąk przypominający poruszanie się węża. Samochody zatankowane, zadanie wykonane znakomicie.

  • Śpiewanie piosenki pt.: „Ocean nam niestraszny”

KARTY PRACY. Dzieci młodsze.
ZABAWA SENSORYCZNA
  • Jeśli lubicie eksperymentować zachęcamy do skorzystania z naszej propozycji. Pamiętajcie aby towarzyszyła Wam i pomagała osoba dorosła:

MATERIAŁY pdf

Źródło:
www.youtube.pl
www.superkid.pl
Przewodnik metodyczny: „Nasze przedszkole cz. 4” wyd. MAC Edukacja

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

Opracowały: Joanna Bełkot i Marzena Drab

1.Z WIZYTĄ W MUZEUM ZEGARÓW-BAJKA ARTYKULACYJNA

 Z wizytą w Muzeum Zegarów Dziś odwiedzimy bardzo nietypowe muzeum – takie, w którym można obejrzeć najróżniejsze zegary. Pracownicy muzeum są bardzo mili, cieszą się z odwiedzin każdego gościa i szeroko uśmiechają do odwiedzających (szeroko uśmiechamy się, pokazując zęby). Wchodzimy do pierwszej sali muzeum, gdzie możemy obejrzeć zegary słoneczne, czyli takie, które wskazują czas za pomocą słońca. Taki zegar ma bardzo szeroką tarczę (układamy szeroki, płaski język na dolnej wardze i dolnych zębach), a wskazówka tego zegara ustawiona jest pionowo (podnosimy język, opieramy go o wałek dziąsłowy). Godzinę wskazuje cień, jaki rzuca wskazówka, przesuwający się na tarczy wraz ze zmieniającym położenie słońcem (kreślimy językiem duże kółko w buzi zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Czas na pierwsze piętro naszego muzeum – wspinamy się po szerokich schodach (dotykamy językiem „stopni”, czyli wewnętrznej powierzchni górnych zębów). Na pierwszym piętrze stoją duże i stare eksponaty. Są tutaj zegary z okrągłym wahadłem (przesuwamy szeroki język na boki, od jednego kącika ust do drugiego). Mieszczą się zegary z kukułką, które, wskazując godzinę, wydają dźwięki podobne do kukania (wysuwamy i wsuwamy szeroki język z buzi jak kukułka wyfruwająca z gniazda). Są także zegary rzeźbione w drewnie, pokryte złotem, ozdobione różnymi wzorami („malujemy” i „rzeźbimy” własny zegar – przesuwamy szerokim językiem po podniebieniu i policzkach, rysujemy uniesionym językiem wzory na podniebieniu). Zegarów jest tutaj bardzo dużo, a pracownicy muzeum dbają, aby wszystkie eksponaty były czyste i w świetnym stanie. Często zatem wycierają zegary z kurzu (przesuwamy szerokim, płaskim językiem po dolnych zębach i dolnej wardze) oraz polerują je, aby pięknie błyszczały (przesuwamy czubkiem języka po wewnętrznej ścianie dolnych zębów). Czas na ostatnie piętro muzeum – znów wspinamy się po schodach (dotykamy językiem „stopni”, czyli wewnętrznej powierzchni górnych zębów). Na tym piętrze znajdują się małe zegarki – na rękę lub wieszane na łańcuszku. Wszystkie mają niewielkie, okrągłe tarcze (układamy język w tarczę zegara – płasko, luźno, szeroko). Większość z nich ma dwie wskazówki, jedną wskazującą godziny, przesuwającą się bardzo powoli (powolutku kręcimy w buzi kółka językiem), drugą wskazującą minuty (kręcimy szybciej kółka językiem), ale są też zegarki ze wskazówkami sekundowymi, będącymi cały czas w ruchu (kręcimy bardzo szybkie kółka językiem). To już koniec odwiedzin muzeum na dziś. Po takiej wizycie na pewno wszyscy mają w uszach jeden dźwięk: cykanie zegara! (zamykamy zęby, rozciągamy kąciki ust, cykamy: cyk, cyk, cyk).

2.REBUSY LOGOPEDYCZNE-UTRWALAMY GŁOSKĘ ,,S”(ZAŁĄCZNIK 1) I GŁOSKĘ ,,C’’(ZAŁĄCZNIK 2)

Spróbujcie rozwiązać rebusy. Narysujcie obrazki odgadniętych wyrazów.

Źródła :
Domowe Zabawy Logopedyczne, M.Dembińska
Bajki logopedyczne, Malwina Wilczyńska

KATECHEZA - propozycje zajęć

Trójca Święta- W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.

Witajcie kochani jak zawsze rozpoczynamy znakiem krzyża świętego: W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego tymi słowami wypowiadamy Imię Boga w Trójcy Jedynego.

1
Trójca Święta – jest to jeden Bóg w trzech osobach. Trójosobowy Bóg objawia się człowiekowi jako (Ojciec, Syn Boży i Duch Święty), jednak każda z tych osób jest tym samym, jednym Bogiem.

Trójca Święta-Bóg Ojciec, Syn Boży-Jezus i Duch Święty( tu w postaci gołębicy)

By głębiej poznać tą wielką tajemnicę wiary proszę wejść w link: https://view.genial.ly/5ec765ee5cf4ce0d97da7af9/video-presentation-trojca-swieta-w-imie-ojca-i-syna-i-ducha-swietego-klasa-2-jednosc?fbclid=IwAR3dScFyhPNnCHigxS2b5Yt_04sS-1VFT7BG4j_cmbCIsJaap8vc000q_0w

11

111
Cała Trójca Święta w Biblii najbardziej uwidacznia się przy chrzcie Jezusa w Jordanie.

Wysłuchajcie Ewangelii:
https://www.biblijni.pl/Mk,1,9-11

Na Jezusa zstąpił Duch Święty, a z nieba przemówił Bóg Ojciec. Jezus mówił Apostołom o Trójcy Świętej.
Zanim Pan Jezus wstąpił do nieba, powiedział Apostołom te znamienne słowa: „Idźcie i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego” (Mt 28, 19).
Kościół we wszystkich swoich modlitwach wzywa Boga w trzech Osobach: każdą modlitwę liturgiczną kończy wezwaniem Trójcy Najświętszej „Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.”
Zawsze niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego poświęcona jest Trójcy Świętej wtedy przypada  Uroczystość Trójcy Przenajświętszej lub inaczej niedziela przed Bożym Ciałem.

Na koniec modlitwa: Uwielbienie Trójcy Świętej:

Chwała Ojcu i Synowi
i Duchowi Św.
jak była na początku
teraz zawsze
i na wieki wieków
Amen.

I piękna pieśń: Chwalę Ciebie Panie

Boże Ciało – czcimy Jezusa ukrytego w białym opłatku.

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, potocznie zwana Boże Ciało przypada zawsze w czwartek po oktawie Zesłania Ducha Świętego. Czwartek jest dniem, w którym Pan Jezus wraz z Apostołami spożył Ostatnią Wieczerzę i ustanowił Eucharystię. By uczcić Ciało Jezusa mamy specjalne święto właśnie Boże Ciało- Święto Eucharystii. Święto Bożego Ciała powstało w XIII wieku. Do wprowadzenia święta Bożego Ciała przyczyniła się zakonnica. Była to Św. Julianna, augustianka z klasztoru Mont Cornillon w diecezji Liege w Belgii. W 1208 r. Julianna miała dziwną wizję. Zobaczyła w niej księżyc w pełni, na którym była ciemna plama. Później Chrystus objawił jej, że ta plama oznacza brak w kalendarzu kościelnym święta ku czci Eucharystii. W Polsce to święto obchodzimy od 1631 r.

  1    11

By dowiedzieć się więcej o tym Święcie proszę wejść w link: https://view.genial.ly/5ecbe6fb21cf0a0d8a316a28/presentation-boze-cialo-klasy-1-3?fbclid=IwAR2GH3iuAC8BmIcrimF2FR_-3zL9ZhRsoQJg4R53W9l0sCnrUbBKUpHr7HE

111

1111
To jest Monstrancja. Okrąg przypominający słońce nie jest tutaj przypadkowy. Koło symbolizuje formę idealną, bez początku i końca, co ma ukazywać boską doskonałość. Słońce jest zaś motywem nawiązującym do Chrystusa, którego określano również jako Słońce Sprawiedliwości.

Na koniec pomódlmy się piosenką

I podziękujmy Mu za ten wielki cud Eucharystii i za wszystkie dary, którymi nas obdarzył

Pozdrawiam serdecznie i życzę opieki Bożej na każdy dzień p.Sylwia

Przejdź do treści Przejdź do menu