SŁONECZNA CHATKA proponuje…wtorek, 12.05.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    OLYMPUS DIGITAL CAMERA    drzewo malowane    OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W SADZIE

Przyroda budzi się do życia, zielenieje trawa, pojawiają się kwiaty, kwitną drzewa i krzewy. Dlatego też, my dzisiaj proponujemy Wam wizytę w sadzie.  Życzymy udanej zabawy!

opracowanie: Joanna Bełkot i Anna Świder

wiosna-drzewa-kwitnące   jabłonie
grusza _jabłoń

,,W SADZIE ”- ZABAWA ARTYKULACYJNA
  • Poproście osobę dorosłą o przeczytanie historyjki i wspólnie wykonajcie ćwiczenia.

Zosia wzięła łopatkę i grabki, – językiem dotykamy raz lewego raz prawego policzka
aby skopać grządki, rabatki. – oblizujemy językiem górne ząbki,
Potem ziemię wygrabiła – grabimy językiem za dolnymi ząbkami,
i ostrożnie posadziła. –wypychamy językiem policzka,
Tu malinki, tam porzeczki, –liczymy językiem górne ząbki,
lecz przypełzły skądś ślimaczki – język przesuwa się od jednego kącika ust do drugiego,
i choć były bardzo małe, to krzewy zjadły całe. – oblizujemy usta dookoła.

FILM ,,KWITNĄCE SADY OWOCOWE’’

OBEJRZYCIE FILM ,,KWITNĄCE SADY OWOCOWE’’ I PRZECZYTAJCIE WIERSZ  A DOWIECIE SIĘ JAK POWSTAJĄ  OWOCE – zwróćcie uwagę, kto zapyla kwiatki. Z tych kwiatów będą owoce.

  • Poproście osobę dorosłą o przeczytanie wiersza ,,W sadzie” następnie odpowiedzcie na pytania.

„W sadzie”

W starym sadzie rosną drzewa
kwieciem ozdobione,
wiśnie, śliwy i czereśnie,
stroją się jabłonie.
Grusze białe kwiatki
chętnie nakładają,
które pracowite pszczoły
wiosną zapylają.
W starym sadzie rosną drzewa
owocem zdobione
wiśnie, śliwy i czereśnie,
grusze i jabłonie

  • A teraz odpowiedzcie na pytania do wiersza:
    –  Gdzie rosną drzewa?
    –  Jakie drzewa owocowe rosną w sadzie?
    –  Kto zapyla kwiaty wiosną ?
W SADZIE - zadania dla dzieci młodszych i starszych

Pomóżcie pszczółce dojść do ula. Pokolorujcie  obrazek. Dla dzieci starszych proponujemy zadanie polegające na znalezieniu różnic na obrazkach.

,,KWITNĄCY SAD” - propozycje prac plastycznych dla dzieci młodszych
  • „Kwitnący sad –malowanie palcami kwiatów na drzewach’’

drzewo malowane
Do wykonania pracy potrzebne będą: farby, kartka, kubek na wodę, pędzelek. Dziecko z pomocą rodziców maluje farbami drzewo. Dzieci za pomocą palców malują kropeczki białe i różowe – kwiaty na drzewach. Możecie dorysować tło. Powodzenia!

  • Propozycja ,, Stemplowanie patyczkami i wyklejanie plasteliną’’

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Przygotujcie białą kartkę A4 z bloku rysunkowego i narysujcie drzewo. Młodszym dzieciom mogą pomóc w tym rodzice natomiast starsze dzieci mogą narysować drzewo samodzielnie. Drzewo możecie namalować farbami, tuszem lub np. wykleić z plasteliny. Następnie za pomocą patyczka kosmetycznego i zielonej farby stemplujemy tworząc listki na drzewie i trawę. Kiedy farba już wyschnie z różowej plasteliny robimy malutkie kuleczki i przyklejamy na drzewie tworząc pączki.

Mamy nadzieję, że nasze propozycje prac plastycznych Wam się podobały i każdy wybierze coś dla siebie. Zróbcie jedną z nich i przyślijcie zdjęcia. Udanej zabawy!

,,KWITNĄCY SAD” - propozycje prac plastycznych dla dzieci starszych
  • Propozycja– Wiosenne drzewko z rolki i plasteliny

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Do wykonania pracy potrzebujecie: rolkę po papierze toaletowym, brązowa i różową bibułę, kartkę z bloku technicznego, brązową plastelinę, zielony pisak, kredkę lub plastelinę.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Brązową bibułę zgniatamy mocno i delikatnie rozkładamy. Następnie kładziemy na bibułę rolkę po papierze, owijamy dookoła rolki, a końce bibuły wciskamy do środka rolki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Następnie z kartki z bloku technicznego wycinamy koronę drzewa. Z brązowej plasteliny toczymy paluszkami małe wężyki, z których formujemy gałęzie, które przyklejamy do korony drzewa. Możemy je też delikatnie rozcierać palcami, a paznokciami zrobić fakturę imitującą korę drzewa. Zielone listki możemy narysować pisakiem, kredką lub wykleić z bibuły, czy plasteliny. Kawałki różowej bibuły zgniatamy w kulki, które mocujemy do korony drzewa za pomocą kleju. To nasze wiosenne kwiatki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Koronę drzewa zamocowaliśmy na pniu rolki, nacinając ją po bokach tak jak widać na zdjęciu.

  • Propozycja ,,Gałązka jabłoni’’

Potrzebne materiały:

– biała, różowa, zielona marszczona bibuła
– nitka
– klej, nożyczki
– sucha gałązka

jablon_zblizenie
Z białej bibuły wycinamy pięć płatków, z różowej pasek, który nacinamy nożyczkami, z zielonej pasek i listek.

Płatki układamy wokół różowej bibuły  (środek kwiatka) i zawiązujemy mocno nitką( poproście mamę o pomoc). Następnie owijamy dół kwiatka zielonym paskiem bibuły. Kwiatki możemy przykleić lub przywiązać nitką do gałązki dodając także zielone listki.

Mamy nadzieję, że nasze propozycje prac plastycznych Wam się podobały i każdy wybierze coś dla siebie. Zróbcie jedną z nich i przyślijcie zdjęcia. Udanej zabawy!

„MAŁY WIATR, DUŻY WIATR” – ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA

Poruszajcie się po pokoju na sygnał mamy: mały lub duży wiatr musicie się zatrzymać podnieść ręce do góry i naśladować w zależności od hasła szumiący wiatr. Powodzenia!

BYSTRE OCZKO – ćwiczenia rozwijające spostrzeganie i pamięć wzrokową

opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

  1. Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:
  • zabawa ruchowa: „Ręka, noga”

Stuk, stuk, stuk moja ręka lewa,
stuk, stuk, stuk moja ręka prawa,
stukam nimi głośno, wyklaskuję brawa.
Tup, tup, tup moja lewa nóżka,
Tup, tup, tup moja prawa nóżka,
tupię nimi głośno,
chodzę jak kaczuszka.

  1. Ćwiczenia oparte na relacji „z”:
  • „turlanie jajeczka” – dorosły turla dziecko.
  1. Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:
  • „rozwijanie kwiatów”- dziecko zwinięte w kłębek, a dorosły próbuje „rozwinąć pączek”, delikatnie ciągnąc go za nogi i ręce.
  1. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:
  • „ wiosenne słońce” – dziecko z dorosłym leżąc na brzuchach trzymają się za ręce na sygnał dany przez dorosłego unoszą ręce, nogi (promyki) w górę, poruszają nimi w jedną i drugą stronę.
Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy MOTYLKI i BIEDRONKI

opracowanie: Agata Płuska

ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂

Drogie dzieci,

kapitan Seasalt i jego piraci zapoznają Was tym razem z wyrazami zaczynającymi się na literę C. Odnajdą też ukrytą skrzynię. Jaki ciekawy skarb znajduje się w środku? Sprawdźcie!

https://www.youtube.com/watch?v=xMJxGhNf6PE

Poproście teraz rodziców o wydrukowanie kart pracy.

  1. Polecenie: Pokoloruj, wytnij i przyklej we właściwe miejsce na wyspie o kształcie litery C.

https://supersimple.com/downloads/abc-pirates-c-island-worksheet-color-cut-paste.pdf

  1. Zadanie dodatkowe:

Podpisz lub połącz obrazki z wyrazami zapisanymi na “mapie”.

https://supersimple.com/downloads/abc-pirates-c-island-worksheet-write.pdf

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy PSZCZÓŁKI I ŻABKI

opracowanie: Agata Płuska

ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂

Drogie dzieci,

czas na odrobinę ruchu 🙂 Zatańczcie i zaśpiewajcie razem z Pinokiem.

 https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA&feature=emb_logo

 Następnie poproście rodziców o wydrukowanie karty pracy. Pokolorujcie Pinokia. Czy pamiętacie, dlaczego ma taki długi nos?

 http://dinokids.org/02-coloringDisney/039-coloringDisney-pinocchio-24.htm

Przejdź do treści Przejdź do menu