SŁONECZNA CHATKA proponuje…wtorek, 12.05.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
W SADZIE
Przyroda budzi się do życia, zielenieje trawa, pojawiają się kwiaty, kwitną drzewa i krzewy. Dlatego też, my dzisiaj proponujemy Wam wizytę w sadzie. Życzymy udanej zabawy!
opracowanie: Joanna Bełkot i Anna Świder
- Poproście osobę dorosłą o przeczytanie historyjki i wspólnie wykonajcie ćwiczenia.
Zosia wzięła łopatkę i grabki, – językiem dotykamy raz lewego raz prawego policzka
aby skopać grządki, rabatki. – oblizujemy językiem górne ząbki,
Potem ziemię wygrabiła – grabimy językiem za dolnymi ząbkami,
i ostrożnie posadziła. –wypychamy językiem policzka,
Tu malinki, tam porzeczki, –liczymy językiem górne ząbki,
lecz przypełzły skądś ślimaczki – język przesuwa się od jednego kącika ust do drugiego,
i choć były bardzo małe, to krzewy zjadły całe. – oblizujemy usta dookoła.
OBEJRZYCIE FILM ,,KWITNĄCE SADY OWOCOWE’’ I PRZECZYTAJCIE WIERSZ A DOWIECIE SIĘ JAK POWSTAJĄ OWOCE – zwróćcie uwagę, kto zapyla kwiatki. Z tych kwiatów będą owoce.
- Poproście osobę dorosłą o przeczytanie wiersza ,,W sadzie” następnie odpowiedzcie na pytania.
„W sadzie”
W starym sadzie rosną drzewa
kwieciem ozdobione,
wiśnie, śliwy i czereśnie,
stroją się jabłonie.
Grusze białe kwiatki
chętnie nakładają,
które pracowite pszczoły
wiosną zapylają.
W starym sadzie rosną drzewa
owocem zdobione
wiśnie, śliwy i czereśnie,
grusze i jabłonie
- A teraz odpowiedzcie na pytania do wiersza:
– Gdzie rosną drzewa?
– Jakie drzewa owocowe rosną w sadzie?
– Kto zapyla kwiaty wiosną ?
Pomóżcie pszczółce dojść do ula. Pokolorujcie obrazek. Dla dzieci starszych proponujemy zadanie polegające na znalezieniu różnic na obrazkach.
-
Załącznik 2 Droga do ula – zadanie dla dzieci młodszych
-
Załącznik 1 Znajdź różnice – zadanie dla dzieci starszych
-
„Kwitnący sad –malowanie palcami kwiatów na drzewach’’
-
Propozycja ,, Stemplowanie patyczkami i wyklejanie plasteliną’’
Mamy nadzieję, że nasze propozycje prac plastycznych Wam się podobały i każdy wybierze coś dla siebie. Zróbcie jedną z nich i przyślijcie zdjęcia. Udanej zabawy!
-
Propozycja– Wiosenne drzewko z rolki i plasteliny
-
Propozycja ,,Gałązka jabłoni’’
Potrzebne materiały:
– biała, różowa, zielona marszczona bibuła
– nitka
– klej, nożyczki
– sucha gałązka
Płatki układamy wokół różowej bibuły (środek kwiatka) i zawiązujemy mocno nitką( poproście mamę o pomoc). Następnie owijamy dół kwiatka zielonym paskiem bibuły. Kwiatki możemy przykleić lub przywiązać nitką do gałązki dodając także zielone listki.
Mamy nadzieję, że nasze propozycje prac plastycznych Wam się podobały i każdy wybierze coś dla siebie. Zróbcie jedną z nich i przyślijcie zdjęcia. Udanej zabawy!
Poruszajcie się po pokoju na sygnał mamy: mały lub duży wiatr musicie się zatrzymać podnieść ręce do góry i naśladować w zależności od hasła szumiący wiatr. Powodzenia!
Źródła:
www.yuotu.be.pl
www.bialystok.pl
www.pinterest.pl
moje dzieci kreatywne.pl
opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa
opracowanie: Gabriela Morąg
- Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:
- zabawa ruchowa: „Ręka, noga”
Stuk, stuk, stuk moja ręka lewa,
stuk, stuk, stuk moja ręka prawa,
stukam nimi głośno, wyklaskuję brawa.
Tup, tup, tup moja lewa nóżka,
Tup, tup, tup moja prawa nóżka,
tupię nimi głośno,
chodzę jak kaczuszka.
- Ćwiczenia oparte na relacji „z”:
- „turlanie jajeczka” – dorosły turla dziecko.
- Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:
- „rozwijanie kwiatów”- dziecko zwinięte w kłębek, a dorosły próbuje „rozwinąć pączek”, delikatnie ciągnąc go za nogi i ręce.
- Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:
- „ wiosenne słońce” – dziecko z dorosłym leżąc na brzuchach trzymają się za ręce na sygnał dany przez dorosłego unoszą ręce, nogi (promyki) w górę, poruszają nimi w jedną i drugą stronę.
opracowanie: Agata Płuska
ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂
Drogie dzieci,
kapitan Seasalt i jego piraci zapoznają Was tym razem z wyrazami zaczynającymi się na literę C. Odnajdą też ukrytą skrzynię. Jaki ciekawy skarb znajduje się w środku? Sprawdźcie!
https://www.youtube.com/watch?v=xMJxGhNf6PE
Poproście teraz rodziców o wydrukowanie kart pracy.
- Polecenie: Pokoloruj, wytnij i przyklej we właściwe miejsce na wyspie o kształcie litery C.
https://supersimple.com/downloads/abc-pirates-c-island-worksheet-color-cut-paste.pdf
- Zadanie dodatkowe:
Podpisz lub połącz obrazki z wyrazami zapisanymi na “mapie”.
https://supersimple.com/downloads/abc-pirates-c-island-worksheet-write.pdf
opracowanie: Agata Płuska
ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂
Drogie dzieci,
czas na odrobinę ruchu 🙂 Zatańczcie i zaśpiewajcie razem z Pinokiem.
https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA&feature=emb_logo
Następnie poproście rodziców o wydrukowanie karty pracy. Pokolorujcie Pinokia. Czy pamiętacie, dlaczego ma taki długi nos?
http://dinokids.org/02-coloringDisney/039-coloringDisney-pinocchio-24.htm