SŁONECZNA CHATKA proponuje…1.04.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia

LITERKOWA ŚRODA – Zabawy z humorem- poznajemy wielką i małą literę Z, z

 Zabawa? A dlaczego? Bo dzisiaj 1 kwietnia i mamy Prima aprilis, czyli dzień śmiechu i psikusów- czyli dzień dobrej zabawy. Pamiętajmy jednak o tym, że dobra zabawa i śmieszne żarty są tylko wtedy gdy wszyscy uczestnicy zabawy są zadowoleni.  Niektórym dzieciom nasze żarty mogą sprawiać przykrość- na przykład Jerzykowi, którego poznaliśmy na poniedziałkowym zajęciu. On tych żartów niekiedy nie rozumie i myśli, że się z niego śmiejemy. Jest mu przykro. Pamiętajmy o tym i dzisiaj róbmy sobie tylko takie psikusy, z których będziemy się śmiać wszyscy.

Życzymy miłej zabawy!

Opracowanie Anna Kolp i Ewa Bąk

Wiersz – zagadka

Mogą to robić chłopcy
i dziewczynki,
Dorośli to robią czasami.

Robimy to zwykle wtedy,
Gdy dobry humor mamy,
Gdy ktoś powie coś śmiesznego,
Kiedy zdarzy się coś miłego.
A każdy wam powie,
Że on to – zdrowie.      (rozwiązanie: śmiech)

gf-yPhU-7uRB-uMSC_emotikony-664x442-nocrop

  • Próba wymyślania różnych śmiesznych sytuacji, żartów typu: masz dziurkę w skarpetce- prima-aprilis, nie patrz, bo się pomylisz.
  • Uczulenie dzieci na to, że żarty mogą zranić drugiego człowieka, należy więc wymyślać takie, które śmieszą obie strony.
ZABAWY Z LITERAMI - 6- latki z „Motylków”

z   Przypomnij sobie znak graficzny litery „Z”

ZABAWA Z HUMOREM „Prawda- fałsz”

Jeśli zdanie jest prawdziwe to dziecko mówi tylko „prawda”, jeśli fałszywe- mówi „fałsz” i podaje prawdziwą odpowiedź, np. krowy mają kokardki na głowie- fałsz- mają rogi

  • krowy mają kokardki na głowie
  • bociany mają czerwone nogi
  • parasol zakładamy na nogi
  • kapelusz to nakrycie głowy
  • wrona gdacze: ko, ko ko
  • przebiśniegi kwitną jesienią
  • kubek ma oko
  • staw to dom ryby
  • dom ma komin
  • sowa lubi lody
  • sałata jest zielona
  • zima to upalna pora roku
  • okulary nosi się na nosie
  • grzebień służy do grzebania
  • książki służą do czytania
  • kret lubi słońce
  • w budzie mieszka piec
  • Warszawa to stolica Polski
ZABAWA „KRĄŻĄCY RYSUNEK”

W zabawie może brać udział kilka osób. Osoba rozpoczynająca rysuje na kartce jakiś kształt, daje kartkę następnej, która dorysowuje coś wg własnego pomysłu itd. Po zakończeniu zabawy wspólnie  podajemy temat swojej pracy. Zdjęcia mile widziane.

ZABAWA „Poszukiwanie skarbu”

. Schowajmy w miejscu dostępnym dla dziecka coś słodkiego. Następnie wydając dziecku polecenia typu „idź do przodu 4 kroki”, „omiń krzesło – dodatkowa trudność – z prawej strony” doprowadź je do celu. Jest to świetna zabawa, w której doskonalimy dużo umiejętności naszego dziecka: uważne słuchanie, liczenie, stosunki przestrzenne: lewo, prawo, tył, przód itp.

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

opracowanie: Joanna Bełkot

JĘZYCZEK-MALARZ – bajka artykulacyjna

  • Poproście kogoś dorosłego o przeczytanie bajki, i wspólnie wykonujcie ćwiczenia języka i warg.

Wyobraźmy sobie, że nasza buzia to domek, w której mieszka pan Języczek. Pan Języczek postanowił pomalować cały swój domek. Na początku języczek-malarz maluje sufit (wybieramy ulubiony kolor, na który pomalujemy sufit – unosimy język do góry i przesuwamy kilkakrotnie wzdłuż podniebienia). Gdy sufit jest już pomalowany malarz zaczyna malowanie ściany (wybieramy drugi kolor i przesuwamy językiem z góry na dół wypychając najpierw jeden policzek od wewnętrznej strony, a następnie w ten sam sposób drugi policzek).

Dom pana Języczka jest coraz ładniejszy. Teraz będzie malował podłogę (wybieramy następny kolor i „malujemy” dolną część jamy ustnej, za dolnymi zębami). Następnie języczek-malarz maluje okna, czyli nasze ząbki (wybieramy kolor i przesuwamy językiem po ząbkach górnych i dolnych). Na koniec Pan Języczek maluje drzwi (oblizujemy górną i dolną wargę, przy szeroko otwartej buzi). Cały dom jest pięknie wymalowany, więc mamy powody do radości (buzia szeroko uśmiechnięta).

  • Zapraszam Was teraz do narysowania obrazka na temat:,,Mój dom”.

Źródło :
,,Języczkowe zabawy logopedyczne”, Anna Tońska
www.logopediapraktyczna.pl
www.logopasja.pl

INNOWACJA #ZOSTAŃWDOMU

Arteterapia, czyli sztuka, to jedna z najbardziej lubianych przez nasze dzieci metod pracy edukacyjnej. Dzięki sztuce wyrażamy siebie, swoje emocje, nastroje…
Zainspirowane twórczością Bridget Beth Collins, proponujemy tradycyjne malowanie farbami zamienić na dzieła jedyne w swoim rodzaju.

opracowanie: Anna Wachowska, Gabriela Morąg, Beata Wilk

KLIKNIJ – PROPOZYCJA NR 3 KLIKNIJ – PROPOZYCJA NR 4 KLIKNIJ – PROPOZYCJA NR 5
Zabawy z wykorzystaniem elementów metody P. Dennisona – kinezjologii edukacyjnej

opracowanie: Anna Świder

Czym jest Kinezjologia Edukacyjna?

Metoda Dennison czyli kinezjologia edukacyjna jest metodą pracy opartą na tym , jak ruch wpływa na nasze zachowanie i psychikę.

Przed każdym treningiem wykonaj kilka czynności wstępnych. Ta rozgrzewka nazywana jest rytmizacją. Opiera się na założeniu, że każdy człowiek posiada własny rytm i wymaga odpowiedniego dla siebie poziomu pobudzenia do efektywnej nauki.

Picie wody.

Przed treningiem wypij szklankę wody o temperaturze pokojowej. Woda jest podstawowym składnikiem do tworzenia i rozwoju sieci nerwowych w czasie uczenia się. W czasie nauki powinno się stale pić wodę.

picie wody

Punkty na myślenie.

Prawą dłoń połóż na pępku. Lewą masuj (ok. 30 sekund) dwa wgłębienia znajdujące się pod obojczykiem. Oddychaj głęboko. Następnie powtórz ćwiczenie zmieniając ręce.

punkty na myslenie
Ruchy naprzemienne

Podnosimy do góry prawe kolano i dotykamy je lewą ręką, następnie lewe kolano – prawą ręką. Ćwiczenie wykonujemy powoli, powtarzamy kilka razy.

Ruchy naprzemienne
Pozycja Dennisona – ćwiczenie pierwsze.

Siadamy na krześle, nogi wyciągamy przed siebie i krzyżujemy. Ręce dajemy w następujący sposób jak przedstawia zdjęcie. Zamykamy oczy, język trzymamy na podniebieniu twardym. Oddychamy swobodnie i głęboko przez jedną minutę.

Pozycja Dennisona 1
Pozycja Dennisona – ćwiczenie drugie.

Pozostając w pozycji siedzącej, ustaw nogi w lekkim rozkroku oparte o podłoże, dłonie zetknij końcami palców na wysokości pasa. Oddychaj spokojnie przez kolejną minutę.

Pozycja Dennisona 2

 

Zabawa z wierszem „Naprzemienne witanie”

Rączka z rączka się witała,
rączka z rączką klaskać chciała.
Rączki chętnie tak klaskały,
rączki długo się witały.
Brawo!

 Nóżka z nóżką się witała,
nóżka z nóżką klaskać chciała.
Nóżki chętnie tak klaskały,
nóżki długo się witały.
Brawo!

 Dwa ramiona się witały,
dwa ramiona klaskać chciały.
Choć to bardzo trudna sprawa,
tak się witać – to zabawa.
Brawo!

 Łokieć z łokciem się witały,
łokieć z łokciem klaskać chciały.
Choć to bardzo trudna sprawa,
tak się witać to zabawa.
Brawo!

Autor wiersza: Katarzyna Bayer
„Od ćwiczenia do myślenia” Katarzyna Bayer i Elżbieta Cieplińska

  •  Do zabawy dzieci dobierają się w pary z rodzicem lub rodzeństwem i stają naprzeciw siebie. Podczas pierwszej zwrotki dzieci klaszczą naprzemiennie – prawa ręka w prawą rękę rodzica lub rodzeństwa, lewa ręka w lewą rękę rodzica lub rodzeństwa. Podczas drugiej zwrotki dotykamy się nóżkami – prawa noga z prawą nogą rodzica lub rodzeństwa, lewa noga z lewą nogą rodzica lub rodzeństwa. Podczas kolejnych zwrotek dotykamy się naprzemiennie ramionami i łokciami.

Paul Dennison, twórca metody opracował zbiór prostych ćwiczeń wspomagających dzieci i dorosłych w rozwoju. Ćwiczenia te synchronizują pracę mózgu, poprawiają komunikację, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętności szkolne czy zdolności manualne. Ćwicząc regularnie, bardzo szybko można zauważyć zmiany w zachowaniu oraz postępy w nauce Twojego dziecka. Rodzice przyłączcie się do ćwiczeń razem ze swoimi dziećmi a na pewno zauważycie że również Wasza sprawność intelektualna oraz samopoczucie wyraźnie się poprawią !

Przejdź do treści Przejdź do menu