SŁONECZNA CHATKA proponuje…24.03.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
Witajcie, dziś mamy dla was kolejne zabawy z cyklu „Wiosna cieplejszy wieje wiatr”. Chcemy wam dzisiaj powiedzieć, że nie tylko ludzie ale i zwierzęta lubią wiosnę i zaprosić was do zabawy. Jeśli tylko macie ochotę skorzystajcie z naszych propozycji.
Życzymy miłej zabawy opracowanie: Joanna Bełkot i Anna Świder
Zaczynamy do ćwiczeń logopedycznych. Poproście kogoś dorosłego o przeczytanie i bawcie się z nami. Powodzenia
Pewnego wiosennego poranka Miś – Kłapouszek obudził się z zimowego snu. Przeciągnął się, ziewnął – ( przeciągamy się, ziewamy – szeroko otwierając usta). Wyjrzał ze swojego legowiska ( wysuwanie języka z jamy ustnej), spojrzał w górę ( kierowanie języka w kierunku nosa ). – Świeciło piękne, wiosenne słońce. ,, To już prawdziwa wiosna’’ – zawołał miś. ,, Pójdę na spacer, poszukam moich przyjaciół.” Miś Kłapouszek maszerował i nucił piosenkę ( la – la – la – unoszenie i mocne ,, przyklejanie’’ języka do wałka dziąsłowego za górnymi ząbkami. Na drzewach wesoło świergotały ptaszki ( fiju – fiju , ćwir- ćwir), a nad polami fruwały wrony ( kra – kra –kra). Dookoła zaczynała zielenić się trawka i pojawiały się pierwsze wiosenne kwiaty. ,, Jak pięknie pachną’’ – zawołał Miś Kłapouszek (głęboki wdech noskiem i długi wydech buzią). Nad stawem misio spotkał żabki ( kum – kum kum, rech- rech – rech –rech ), na polanie ujrzał swojego przyjaciela – konika Karuska (kląskanie). – ,, Cześć Karusku!’’ – zawołał Miś Kłapouszek i uśmiechnął się (szeroki uśmiech.) – ,, Witaj misiu’’ ( iiihaa- iiihaa) – zarżał z radości konik.,, Bardzo długo spałeś a tu wiosna dookoła, z pewnością jesteś bardzo głodny i burczy ci w brzuszku.’’ (brrrrr, brrrrrrr – dzieci starsze.) – ,, Tak, jestem bardzo głodny .’’ zawołał miś i oblizał się na wspomnienie zeszłorocznego miodku ( oblizywanie warg dookoła – buzia szeroko otwarta. ) ,,Miodek był bardzo gęsty i bardzo słodki ‘’ – wspominał miś (oblizywanie językiem górnych dolnych ząbków przy szeroko otwartej buzi.) Nagle zerwał się wiatr . Wiał raz słabiej, raz mocniej ( wdech noskiem , wydech , dzieci starsze artykułują sz… sz… sz… ) Niebo zasnuły ciemne chmury i zaczął padać deszcz ( plum – plum, kap – kap). Miś pożegnał się szybko z konikiem Karuskiem i zaczął biec do domku ( szybkie odbijanie czubka języka o wałek dziąsłowy za górnymi ząbkami.) Kiedy dotarł do domku poprawił swoje legowisko ( oblizywanie dna jamy ustnej za dolnymi ząbkami , odetchnął zmęczony ( ufff- ufff) i usnął, mrucząc i śniąc o miodku ( mmm… mmm…)
Źródło:
,,Języczkowe zabawy logopedyczne”, Anna Tońska
www.logopediapraktyczna.pl
www.logopasja.pl
Nie tylko misie lubią miodek.Prawda ? Jeśli jesteście takimi łasuchami jak ja, to zapraszam do kolejnej zabawy. Przygotujcie mały talerzyk i płynny miodek i spróbujcie językiem zlizać miodek z talerzyka. Na koniec obliżcie usta dookoła i gotowe.
Do zabawy potrzebna będzie chusteczka higieniczna i druga osoba do zabawy. Siadamy naprzeciwko siebie, chusteczkę trzymamy na wysokości ust dwoma rękami i dmuchamy na przemian, robiąc wiaterek. Możemy uatrakcyjnić zabawę w taki sposób, że kiedy jedna osoba dmucha to druga w tym samym czasie pokazuje jej jakiś przedmiot przez tworzące się „okienko”.
Spróbujcie znaleźć rytm i dokończyć wierszyk
Zawitała do nas wiosna,
pani piękna i………………(radosna).
Zimę i szarą pogodę
wysłała w daleką…………….(drogę)
Lata osa koło……………..(nosa)
Radują się dzieci, gdy słonko mocno…………..(świeci)
Za chwilę zakwitną żółte ……………….(żonkile)
Piękna i radosna przyszła do nas ………………….(wiosna)
Źródło:
,,Języczkowe zabawy logopedyczne”, Anna Tońska
www.logopediapraktyczna.pl
www.logopasja.pl
Zapraszamy teraz do wykonania pracy plastycznej dziś do wyboru zwierzątka, które kojarzą się z wiosną. Nie trzeba zrobić wszystkich, wystarczy, jedna praca.
-
„Wesoła żabka” – do jej wykonania potrzebne będą 2 zielone duże kółka ,4 małe zielone kółka, 2 żólte kółka, 2 niebieskie kółka, 1 czerwone kółko na buzię, klej i nożyczki. Poniżej możecie zobaczyć kolejne etapy pracy
- Przygotowujemy kolorowe kółeczka: 2 zielone duże kółka, 4 zielone małe kółka, 1 czerwone kółko, 2 niebieskie kółka i 2 żółte kółka.
- Na kartkę naklejamy jedno duże zielone kółko które będzie stanowić tułów żabki. Natomiast cztery małe zielone kółka zginamy na połowę i naklejamy jako łapki.
- Następnie drugie duże zielone kółko zginamy na połowę, smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy jako głowę naszej żabki. Natomiast czerwone kółeczko przyklejamy w środku jako język.
- Przyklejamy również najmniejsze niebieskie kółka – oczy a na nich żółte kółeczka. I nasza żabka gotowa.
-
Druga nasza propozycja żabki wymaga niewielkiej pomocy rodziców.
- Na początek przygotowujemy niebieska kartkę, zieloną farbę, czarny marker oraz dwa małe białe kółeczka.
- Rodzic maluje dziecku rękę zieloną farbą którą następnie odbijamy na niebieskiej kartce.
- Gdy wyschnie już zielona farba, przyklejamy białe kółeczka na odbitej ręce i dorysowujemy czarnym mazakiem źrenice i uśmiech.
-
„Biedronka z kółek” czyli origami płaskie. Biedronka z kółek to idealna propozycja dla najmłodszych dzieci.
Do przygotowania takiej biedronki potrzebne będą 2 duże czerwone kółka (skrzydła) , 1 duże czarne koło (tulów), 1 średnie czarne koło (głowa) , 2 małe białe kółka (oczy) 2 lub więcej czarne małe kółka (kropki)
- Na zielonej kartce przyklejamy dwa czarne koła.
- Następnie czerwone kołka składamy na połowę i przyklejamy jako skrzydełka naszej biedronki.
- Na skrzydełkach przyklejamy czarne kropki a małe białe kółeczka składamy na połowe i przyklejamy na głowie naszej biedronki.
-
„Wesoła Pszczółka”
Do jej wykonania potrzebne będą; połowa papierowego talerzyka, który malujemy na żółto, 3 paski z czarnego papieru, 2 czarne czółka,2 białe kółka na oczka, kawałek czerwonego papieru na usta, biały papier na skrzydełka, czarny flamaster,klej,nożyczki i pszczółka gotowa.
-
„Biedroneczki są w kropeczki”
Do wykonania potrzebujemy: papierowy talerzyk, który malujemy na czerwono, czarne kropki,krótkie paski na nóżki,jeden długi na środek, 2 białe kółka na oczka, czarny flamaster, czarny papier na przód biedronki, czerwony papier na buzię, klej, nożyczki.
-
„Wesoły motylek”
Do wykonania potrzebujemy: papierowy talerzyk, farby, czarny papier na tułów i czółka, kolorowe kółka do ozdoby, klej, nożyczki.
Życzymy Wam miłej zabawy.
Mamy nadzieję, że każdy z was znajdzie coś dla siebie i wykona, którąś z naszych propozycji.
Żródła do zabaw:
Opracowania Magdaleny Gauzińskiej
www.dzieciakiwdomu.pl
Drogie dzieci, zachęcam do zabawy z j. angielskim! Let’s have fun! Zabawmy się!
opracowanie: Agata Płuska
- Przypomnij sobie piosenkę o zwierzątkach gospodarczych:
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
- Poproś rodziców o wydrukowanie karty pracy.
- W trakcie słuchania: wskaż paluszkiem zwierzątko na karcie, o którym teraz śpiewasz. Powtórz jaki wydaje odgłos. Możesz później pokolorować zwierzątka.
KARTA PRACY 1a
…….2. Polecenie: połącz zwierzątko z jego cieniem!
………..KARTA PRACY 2a
Drogie dzieci, zachęcam do zabawy z j. angielskim! Let’s have fun! Zabawmy się!
opracowanie: Agata Płuska
- Przypomnij sobie piosenkę „This is the way…” (dwie wersje). Jakie czynności należy wykonać po przebudzeniu?
https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ
https://www.youtube.com/watch?v=XWZwfhgvxqY
- Następnie, poproś rodziców o wydrukowanie kart pracy.
- Polecenie: Make all teeth sparkly clean! – Spraw, aby zęby stały się lśniąco czyste! Pokoloruj białą kredką.
KARTA PRACY 1
- Polecenie: Pomóż naszemu przyjacielowi w ubraniu się. Wytnij ubrania i wklej tak, aby ludzik był gotowy do wyjścia.
KARTA PRACY 2
opracowanie: Gabriela Morąg
Ćwiczenia oparte na relacji „z”:
„przeskoki przez strumyk” – dziecko z dorosłym przeskakują przez zwinięty w rulon koc.
Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:
- „kłoda na drodze” –dziecko próbuje przesunąć leżącego na podłodze dorosłego.
Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:
- „zbieramy grzyby” – pary trzymając się za ręce chodzą po sali schylając się co parę kroków.
Ćwiczenia relaksacyjne:
- masażyk „maszerują” Maszerują konie, słonie, pani na szpileczkach, kaczuszki co mają krzywe nóżki, dzieci gdy słonko świeci.
źródło:
www.sosw.bochnia.pl