SŁONECZNA CHATKA proponuje…24.03.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia

Witajcie, dziś mamy dla was kolejne zabawy z cyklu „Wiosna cieplejszy wieje wiatr”.  Chcemy wam dzisiaj powiedzieć, że nie tylko ludzie ale i zwierzęta lubią wiosnę i zaprosić was do zabawy. Jeśli tylko macie ochotę skorzystajcie z naszych propozycji.

Życzymy miłej zabawy                opracowanie: Joanna Bełkot i Anna Świder

Bajka logopedyczna - Wiosenny poranek Misia Kłapouszka

Zaczynamy do ćwiczeń logopedycznych. Poproście kogoś dorosłego o przeczytanie i bawcie się z nami. Powodzenia

Pewnego wiosennego poranka Miś – Kłapouszek obudził się z zimowego snu. Przeciągnął się, ziewnął – ( przeciągamy się, ziewamy – szeroko otwierając usta). Wyjrzał ze swojego legowiska ( wysuwanie języka z jamy ustnej), spojrzał w górę ( kierowanie języka w kierunku nosa ). – Świeciło piękne, wiosenne słońce. ,, To już prawdziwa wiosna’’ – zawołał miś. ,, Pójdę na spacer, poszukam moich przyjaciół.” Miś Kłapouszek maszerował i nucił piosenkę ( la – la – la – unoszenie i mocne ,, przyklejanie’’ języka do wałka dziąsłowego za górnymi ząbkami. Na drzewach wesoło świergotały ptaszki ( fiju – fiju , ćwir- ćwir), a nad polami fruwały wrony ( kra – kra –kra). Dookoła zaczynała zielenić się trawka i pojawiały się pierwsze  wiosenne kwiaty. ,, Jak pięknie pachną’’ – zawołał Miś Kłapouszek (głęboki wdech noskiem i długi wydech buzią). Nad stawem misio spotkał żabki ( kum – kum kum, rech- rech – rech –rech ), na polanie ujrzał swojego przyjaciela – konika Karuska (kląskanie). – ,, Cześć Karusku!’’ – zawołał Miś Kłapouszek i uśmiechnął się (szeroki uśmiech.) – ,, Witaj misiu’’ ( iiihaa- iiihaa) – zarżał z radości konik.,, Bardzo długo spałeś a tu  wiosna dookoła, z pewnością jesteś bardzo głodny i burczy ci w brzuszku.’’ (brrrrr, brrrrrrr – dzieci starsze.) – ,, Tak, jestem bardzo głodny .’’ zawołał miś i oblizał się na wspomnienie zeszłorocznego miodku ( oblizywanie warg dookoła – buzia szeroko otwarta. ) ,,Miodek był bardzo gęsty i bardzo słodki ‘’ – wspominał miś (oblizywanie językiem górnych dolnych ząbków przy szeroko otwartej buzi.) Nagle zerwał się wiatr . Wiał raz słabiej, raz mocniej ( wdech noskiem , wydech , dzieci starsze artykułują sz… sz… sz… ) Niebo zasnuły ciemne chmury i zaczął padać deszcz ( plum – plum, kap – kap). Miś pożegnał się szybko z konikiem Karuskiem i zaczął biec do domku ( szybkie odbijanie czubka języka o wałek dziąsłowy za górnymi ząbkami.) Kiedy dotarł do domku poprawił swoje legowisko ( oblizywanie dna jamy ustnej za dolnymi ząbkami , odetchnął zmęczony ( ufff- ufff) i usnął, mrucząc i śniąc o miodku ( mmm… mmm…)

Źródło:
,,Języczkowe zabawy logopedyczne”, Anna Tońska
www.logopediapraktyczna.pl
www.logopasja.pl

Zabawa - Przysmak Puchatka

Nie tylko misie lubią miodek.Prawda ? Jeśli jesteście takimi łasuchami jak ja, to zapraszam do kolejnej zabawy. Przygotujcie mały talerzyk i płynny miodek  i spróbujcie językiem zlizać miodek z talerzyka. Na koniec obliżcie usta dookoła i gotowe.

Zabawa oddechowa - Wiosenny wiatr

Do zabawy potrzebna będzie chusteczka higieniczna i druga osoba do zabawy. Siadamy naprzeciwko siebie, chusteczkę trzymamy na wysokości ust dwoma rękami i dmuchamy na przemian, robiąc wiaterek. Możemy uatrakcyjnić zabawę w taki sposób, że kiedy jedna osoba dmucha to druga w tym samym czasie pokazuje jej jakiś przedmiot przez tworzące się „okienko”.

Zabawa artykulacyjna -''Wiosenne wierszyki” ( dla dzieci starszych)

 Spróbujcie znaleźć rytm i dokończyć wierszyk

Zawitała do nas wiosna,
pani piękna i………………(radosna).
Zimę i szarą pogodę
wysłała w daleką…………….(drogę)
Lata osa koło……………..(nosa)
Radują się dzieci, gdy słonko mocno…………..(świeci)
Za chwilę zakwitną żółte ……………….(żonkile)
Piękna i radosna przyszła do nas ………………….(wiosna)

Źródło:
,,Języczkowe zabawy logopedyczne”, Anna Tońska
www.logopediapraktyczna.pl
www.logopasja.pl

PROPOZYCJE PRAC PLASTYCZNYCH

Zapraszamy teraz do wykonania pracy plastycznej dziś do wyboru zwierzątka, które kojarzą się z wiosną. Nie trzeba zrobić wszystkich, wystarczy, jedna praca.

  • „Wesoła żabka” – do jej wykonania potrzebne będą 2 zielone duże kółka ,4 małe zielone kółka, 2 żólte kółka, 2 niebieskie kółka, 1 czerwone kółko na buzię, klej i nożyczki. Poniżej możecie zobaczyć kolejne etapy pracy

  1. Przygotowujemy kolorowe kółeczka: 2 zielone duże kółka, 4 zielone małe kółka, 1 czerwone kółko, 2 niebieskie kółka i 2 żółte kółka.
  1. Na kartkę naklejamy jedno duże zielone kółko które będzie stanowić tułów żabki. Natomiast cztery małe zielone kółka zginamy na połowę i naklejamy jako łapki.
  1. Następnie drugie duże zielone kółko zginamy na połowę, smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy jako głowę naszej żabki. Natomiast czerwone kółeczko przyklejamy w środku jako język.
  1. Przyklejamy również najmniejsze niebieskie kółka – oczy a na nich żółte kółeczka. I nasza żabka gotowa.
  • Druga nasza propozycja żabki wymaga niewielkiej pomocy rodziców.

  1. Na początek przygotowujemy niebieska kartkę, zieloną farbę, czarny marker oraz dwa małe białe kółeczka.
  2. Rodzic maluje dziecku rękę zieloną farbą którą następnie odbijamy na niebieskiej kartce.
  3. Gdy wyschnie już zielona farba, przyklejamy białe kółeczka na odbitej ręce i dorysowujemy czarnym mazakiem źrenice i uśmiech.
  • „Biedronka z kółek” czyli origami płaskie. Biedronka z kółek to idealna propozycja dla najmłodszych dzieci.

Do przygotowania takiej biedronki potrzebne będą 2 duże czerwone kółka (skrzydła) , 1 duże czarne koło (tulów), 1 średnie czarne koło (głowa) , 2 małe białe kółka (oczy) 2 lub więcej czarne małe kółka (kropki)

  1. Na zielonej kartce przyklejamy dwa czarne koła.
  2. Następnie czerwone kołka składamy na połowę i przyklejamy jako skrzydełka naszej biedronki.
  3. Na skrzydełkach przyklejamy czarne kropki a małe białe kółeczka składamy na połowe i przyklejamy na głowie naszej biedronki.
  • „Wesoła Pszczółka”

Do jej wykonania potrzebne będą; połowa papierowego talerzyka, który malujemy na żółto, 3 paski z czarnego papieru, 2 czarne czółka,2 białe kółka na oczka, kawałek czerwonego papieru na usta, biały papier na skrzydełka, czarny flamaster,klej,nożyczki i pszczółka gotowa.

  • „Biedroneczki są w kropeczki”

Do wykonania potrzebujemy: papierowy talerzyk, który malujemy na czerwono, czarne kropki,krótkie paski na nóżki,jeden długi na środek, 2 białe kółka na oczka, czarny flamaster, czarny papier na przód biedronki, czerwony papier na buzię, klej, nożyczki.

  • „Wesoły motylek”

Do wykonania potrzebujemy: papierowy talerzyk, farby, czarny papier na tułów i czółka, kolorowe kółka do ozdoby, klej, nożyczki.

Życzymy Wam miłej zabawy.
Mamy nadzieję, że każdy z was znajdzie coś dla siebie
i wykona, którąś z naszych propozycji.

Żródła do zabaw:
Opracowania Magdaleny Gauzińskiej
www.dzieciakiwdomu.pl

Propozycje zadań z j. angielskiego dla dzieci - PSZCZÓŁKI i ŻABKI

Drogie dzieci, zachęcam do zabawy z j. angielskim! Let’s have fun! Zabawmy się!

opracowanie: Agata Płuska

  •  Przypomnij sobie piosenkę o zwierzątkach gospodarczych:

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

  • Poproś rodziców o wydrukowanie karty pracy.
  1. W trakcie słuchania: wskaż paluszkiem zwierzątko na karcie, o którym teraz śpiewasz. Powtórz jaki wydaje odgłos. Możesz później pokolorować zwierzątka.
    KARTA PRACY 1a

…….2. Polecenie: połącz zwierzątko z jego cieniem!
………..KARTA PRACY 2a

Propozycje zadań z j. angielskiego dla dzieci - BIEDRONKI i MOTYLKI

Drogie dzieci, zachęcam do zabawy z j. angielskim! Let’s have fun! Zabawmy się!

opracowanie: Agata Płuska

  • Przypomnij sobie piosenkę „This is the way…” (dwie wersje). Jakie czynności należy wykonać po przebudzeniu?

https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ
https://www.youtube.com/watch?v=XWZwfhgvxqY

  • Następnie, poproś rodziców o wydrukowanie kart pracy.
  1. Polecenie: Make all teeth sparkly clean! – Spraw, aby zęby stały się lśniąco czyste! Pokoloruj białą kredką.
    KARTA PRACY 1
  1. Polecenie: Pomóż naszemu przyjacielowi w ubraniu się. Wytnij ubrania i wklej tak, aby ludzik był gotowy do wyjścia.
    KARTA PRACY 2
Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

„przeskoki przez strumyk”  – dziecko z dorosłym przeskakują przez zwinięty w rulon koc.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „kłoda na drodze” –dziecko próbuje przesunąć leżącego na podłodze dorosłego.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „zbieramy grzyby” – pary trzymając się za ręce chodzą po sali schylając się co parę kroków.

Ćwiczenia relaksacyjne:

  • masażyk „maszerują” Maszerują konie, słonie, pani na szpileczkach, kaczuszki co mają krzywe nóżki, dzieci gdy słonko świeci.

źródło:
www.sosw.bochnia.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu