SŁONECZNA CHATKA proponuje…25.03.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia — kopia

 LITERKOWA ŚRODA-  wiosenne zabawy i ćwiczenia z literą R, r

Dzisiaj proponujemy Państwu zabawy i zadania przygotowujące do nauki czytania.  Większość zadań stanowią karty pracy o różnym stopniu trudności. Z naszej strony sugerujemy dla kogo mogą być przeznaczone, ale mogą je robić wszyscy- jeśli potrafią i mają ochotę.

Opracowanie: Anna Kolp i Ewa Bąk

WIERSZ „BIEDRONKA”
  1. Słuchanie wiersza czytanego przez dorosłego- wszyscy
  2. Wykorzystaj materiały do pracy z wierszem:

WhatsApp Image 2020-03-20 at 11.02.03Obudziła się biedronka głodna, że aż strach,
więc najadła się tych kropek, co na skrzydłach ma.
Siedzi w trawie przestraszona, problem swój rozważa.
„Co tu robić?” – myśli ona – „Może by tak do lekarza?”.
„Idzie Franek, idzie Krysia, Romek i Gabrysia,
trawa niska, a mnie widać bez kropeczek dzisiaj.”
Niczym na golasa siedzi smutna w trawie.
bez kropek – zaznaczam –Biedronka przy kawie.
„Ratunku, ratunku” – prośbę ma biedronka –
„Jak mnie tak zobaczą – Wstydu pełna łąka.
Prędko, prędko, drodzy moi, brać kredki proszę
.kropki się rysuje tak samo jak groszek.”

Źródło- https://www.brzeczychrzaszcz.pl/2013/10/wierszyk-biedronka-utrwalanie-gloski-r/

PREZENTACJA LITERY - 6 latki z „Motylków”

Ułóż wielką i małą literę R, r  np. z klocków, korków, plasteliny i innych materiałów dostępnych w domu.

Prosimy o przesłanie zdjęć z pomysłami, z czego  można ułożyć literę.

a Przypomnij sobie znak graficzny litery.

ZABAWA Z LITERKĄ - dzieci młodsze

Ułóż pierwszą literę swojego imienia z klocków, korków, ulep z plasteliny lub zrób zadanie według własnego pomysłu. Jeśli nie wiesz, jak wygląda ta litera- poproś dorosłego, aby ci ją narysował.

Prosimy o przesłanie zdjęć z pomysłami, z czego  można ułożyć literę

PRZEDSZKOLNY KONKURS NA E- KARTKĘ WIELKANOCNĄ

Zapraszamy naszych przedszkolaków do udziału w konkursie na kartkę wielkanocną.
Więcej informacji na komunikatorach grupowych.

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia  kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:
„zmiana pozycji ciała” Leżenie (na brzuchu, plecach, bokach), siedzenie (na kolanach, z wyprostowanymi, zgiętymi nogami, po turecku), stanie (na obydwu nogach, na jednej, na drugiej nodze).

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:
„kotek wspina się na drzewo„- dziecko próbuje wspiąć się na stojącego dorosłego.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:
„kotek złapał myszkę” – dziecko trzymane w dowolny sposób przez dorosłego chce się uwolnić.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:
„kotek łapie myszkę” – dziecko ucieka na czworakach, dorosły próbuje je złapać , później zmiana ról.

źródło:
www.sosw.bochnia.pl

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

opracowanie: Joanna Bełkot

  • Śmieszne rymowanki

Zaproście mamę lub tatę do zabawy. Dziś popracujemy nad poprawną wymową.Starajcie się za osobą dorosłą powtarzać wierszyki.
Kto potrafi powtarza rymowanki dzieląc  wyrazy na sylaby. Powodzenia!

  • Czarna krowa w kropki bordo, gryzła trawę kręcąc mordą.Krowa była czarna, trawa szmaragdowa, gryzła trawę kręcąc mordą nakrapiana krowa.
  • Tere- fere kuku,strzela baba z łuku, a dziad strzela z nosa, ucho od kosmosa!
  • Kto to tutaj tak tupie? To tato tutaj tak tupie.Ach tato tutaj tak tupie!
  • Magiczna karteczka

Do zabawy potrzebna będzie mała karteczka, którą rodzice wykorzystują do zapisywania np.listy zakupów.

Zabawa polega na tym, że stajemy sobie przy drzwiach lub ścianie  i na wysokości ust przyklejamy karteczkę (klejącą stroną) i dmuchamy robiąc wdech nosem a wydech ustami, tak aby karteczka nie spadła.

Miłej zabawy!

Źródło:
,,Języczkowe zabawy logopedyczne”, Anna Tońska
www.logopediapraktyczna.pl
www.logopasja.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu