SŁONECZNA CHATKA proponuje…piątek,19.06.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
JAK NIE W GÓRY TO NA MAZURY
Proponujemy wakacyjną wycieczkę w malowniczy zakątek Polski jakim są Mazury. Jak możemy tam spędzić czas podpowiedzą filmowi bohaterowie Bolek i Lolek. Zapraszamy.
opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa i Iwona Drewek
Jest w Polsce taki cudowny zakątek gdzie jest jakaś plaża, jezioro, którego nazwy się nie pamięta, szum i łopot żagli, jak i las i pola. Ten zakątek to Mazury. Piękno i różnorodność tej krainy przedstawia film.
Mazurska przyroda zachęca do korzystania z jej uroków. Pamiętaj, że biwakować można jedynie w miejscach wyznaczonych i należy przestrzegać ustalonych zasad. Czy nasi bohaterowie o tym pamiętali?
Zobaczcie przygody Bolka i Lolka. Zastanówcie się, czy one zawsze są bezpieczne.
Podczas wędrówek, biwakowania pamiętaj o konieczności zachowania porządku i czystości. Konsekwencje śmiecenia mogą być duże. Zobacz, co przydarzyło się naszym bohaterom:
https://www.youtube.com/watch?v=vifnfNUvAj8
Czy chłopcy dobrze postąpili? Dlaczego?
Pamiętaj! Nie wolno rozrzucać papierków. Od tego jest kosz na śmieci, a jeśli kosza nie ma papierki chowamy do kieszeni.
W słoneczny dzień dobrze jest odpoczywać nad brzegiem jeziora. Czy zabawy nad jeziorem są zawsze bezpieczne? O tym przekonali się Bolek i Lolek. Obejrzyj filmik i odpowiedz czy dzieci bawiły się bezpiecznie?
Pamiętaj! Do wody wchodzimy tylko w miejscu wyznaczonym i pod opieką dorosłych.
Po mazurskich jeziorach można żeglować. Możemy zobaczyć pływające żaglówki, motorówki i inne łodzie. Aby móc bezpiecznie żeglować należy się tego nauczyć w specjalnej szkółce żeglarskiej.
Zobacz jak Bolek i Lolek żeglowali:
Pamiętaj! Przed wypłynięciem na jezioro należy sprawdzić prognozę pogody, w razie burzy i silnego wiatru nie należy wypływać z przystani.
W tym tygodniu poznałeś różne możliwości wakacyjne, piosenka pt. „Przyszło lato” przypomni niektóre z nich:
Czy już wiesz, gdzie na wakacje chcesz jechać? Narysuj o tym obrazek. Podziel się wakacyjnymi planami – czekamy na zdjęcia Waszych prac.
KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE#ZOSTANWDOMU
W tym tygodniu proponuję ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny
Na rozgrzewkę zabawa w rozpoznawanie dźwięków:
- dziecko rozpoznaje dźwięki i szmery najpierw prezentujemy dziecku różne odgłosy, następnie z zasłoniętymi oczkami dziecko je próbuje rozpoznać (przesypywanie różnych materiałów sypkich, przelewanie wody, zgniatanie papieru, przesuwanie krzesła, brzęk kluczy, itd)
- „ukryte skarby” – dziecko szuka poprzez uważne nasłuchiwanie ukrytego cykającego zegarka, dzwoniącego budzika lub grającej zabawki schowanej przez dorosłego
- zabawa ruchowa na podstawie tekstu M. Barańskiej – ćwiczenie orientacji w schemacie ciała.
Lewą łapką szary kotek , umył całą szyję.
Umył plecy , lewy boczek, brzuszek też umyje. Miau!
Dziecko zamienia się w kotka – stoi zwrócone buzią w stronę okna.
Wykonuje sekwencję ruchów do tekstu:
- wyciąga przed siebie zgiętą w łokciu lewą rękę, porusza paluszkami prezentując pazurki;
- myje łapką szyję;
- myje lewy boczek;
- myje brzuszek;
- miaucząc robi przysiad, opiera dłonie o podłogę i robi koci grzbiet.
- zabawa w kolory – nazywamy kolory występujące na ubraniach u siebie i u dziecka stojąc naprzeciw siebie.
Miłej zabawy!
Słuch fonematyczny jest bardzo ważny ze względu na prawidłowe rozumienie mowy i jej kształtowanie się. Warunkuje zatem nasze funkcjonowanie w społeczeństwie. Od tego, jak sprawny jest słuch fonematyczny dziecka, zależy rozwój jego mowy, a także zdolności pisania, czytania i zapamiętywania.
POZDRAWIAM!
Terapeuta pedagogiczny Beata Wilk
ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂
Drogie dzieci, przypomnijmy sobie Waszą ulubioną piosenkę o farmerze i jego zabawnych zwierzętach 🙂
Następnie zapraszam Was do wykonania Waszej własnej farmy. Poproście rodziców o wydrukowanie szablonu.
Piosenka:
Szablon:
https://supersimple.com/downloads/old-macdonald-dancing-farm-animals-craft-resource.pdf
Potrzebujecie:
- nożyczek
- taśmy klejącej
- kleju
- patyczków do lodów
- kawałka wełny lub sznurka
- kilka koralików
- Najpierw wytnijcie wszystkie zwierzątka z wydrukowanej karty pracy.
- Z tyłu każdego zwierzątka przyklejcie patyczek. Pamiętajcie, aby zostawić trochę miejsca do przyklejenia nóg.
- Podzielcie sznurek lub wełnę na równe odcinki, tak aby powstało 20 części. Każde zwierzę, oprócz kaczki i indyka, musi mieć 2 pary nóg. Kaczka oraz indyk mają tylko jedną parę. Na końcu każdej „nogi” zawiążcie supełek i wsuńcie w to miejsce koralik. Następnie przymocujcie równo wszystkie nogi za pomocą taśmy klejącej z tyłu zwierzątka. (Poproście rodziców o pomoc w przygotowaniu sznurków.)
- Do zabawy możecie wykorzystać planszę z narysowaną farmą.
https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf
Have a good time! 🙂
Życzę Wam dobrej zabawy!