SŁONECZNA CHATKA proponuje…piątek,19.06.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    ZEck9kuTURBXy9hMDhiZGE1Yi1lYzE2LTQxMTUtOWU0Zi04ZmI2YTg0ZDdmNWIuanBlZ5GVAs0DBwDDw4GhMAE    jach-na-jeziorze    mazury    4

JAK NIE W GÓRY TO NA MAZURY

Proponujemy wakacyjną wycieczkę w malowniczy zakątek Polski jakim są Mazury.  Jak możemy tam spędzić czas podpowiedzą filmowi bohaterowie Bolek i Lolek. Zapraszamy.

opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa i Iwona Drewek

KRAINA 1000 JEZIOR

Jest w Polsce taki cudowny zakątek gdzie jest jakaś plaża, jezioro, którego nazwy się nie pamięta, szum i łopot żagli,  jak i las i pola. Ten zakątek to Mazury. Piękno i różnorodność tej krainy przedstawia film.

NA BIWAKU

Mazurska przyroda zachęca do korzystania z jej uroków. Pamiętaj, że biwakować można jedynie w miejscach wyznaczonych i należy przestrzegać ustalonych zasad. Czy nasi bohaterowie o tym pamiętali?

Zobaczcie przygody  Bolka i Lolka. Zastanówcie się, czy one zawsze są bezpieczne.

Podczas wędrówek, biwakowania pamiętaj o konieczności zachowania porządku i czystości. Konsekwencje śmiecenia mogą być duże. Zobacz, co przydarzyło się naszym bohaterom:

https://www.youtube.com/watch?v=vifnfNUvAj8

Czy chłopcy dobrze postąpili? Dlaczego?

Pamiętaj! Nie wolno rozrzucać papierków. Od tego jest kosz na śmieci, a jeśli kosza nie ma papierki chowamy do kieszeni.

NAD JEZIOREM

W słoneczny dzień dobrze jest odpoczywać nad brzegiem jeziora. Czy zabawy nad jeziorem są zawsze bezpieczne? O tym przekonali się Bolek i Lolek. Obejrzyj filmik i odpowiedz czy dzieci bawiły się bezpiecznie?

Pamiętaj! Do wody wchodzimy tylko w miejscu wyznaczonym i pod opieką dorosłych.

NA ŻAGLÓWCE

Po mazurskich jeziorach można żeglować. Możemy zobaczyć pływające żaglówki, motorówki i inne łodzie. Aby móc bezpiecznie żeglować należy się tego nauczyć w specjalnej szkółce żeglarskiej.

Zobacz jak Bolek i Lolek żeglowali:

Pamiętaj! Przed wypłynięciem na jezioro należy sprawdzić prognozę pogody, w razie burzy i silnego wiatru nie należy wypływać z przystani.

PRZYSZŁO LATO – GDZIE JE SPĘDZISZ, NARYSUJ NAM

W tym tygodniu poznałeś różne możliwości wakacyjne, piosenka pt. „Przyszło lato”  przypomni  niektóre z nich:

Czy już wiesz, gdzie na wakacje chcesz jechać?  Narysuj o tym obrazek. Podziel się wakacyjnymi planami – czekamy na zdjęcia Waszych prac.

TERAPEUTA PEDAGOGICZNY proponuje...

KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE#ZOSTANWDOMU

W tym tygodniu proponuję ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny

Na rozgrzewkę zabawa w rozpoznawanie dźwięków:

  • dziecko rozpoznaje dźwięki i szmery najpierw prezentujemy dziecku różne odgłosy, następnie z zasłoniętymi oczkami dziecko je próbuje rozpoznać (przesypywanie różnych materiałów sypkich, przelewanie wody, zgniatanie papieru, przesuwanie krzesła, brzęk kluczy, itd)
  • „ukryte skarby” – dziecko szuka poprzez uważne nasłuchiwanie ukrytego cykającego zegarka, dzwoniącego budzika lub grającej zabawki schowanej przez dorosłego
  • zabawa ruchowa na podstawie tekstu M. Barańskiej – ćwiczenie orientacji w schemacie ciała.

Lewą łapką szary kotek , umył całą szyję.

Umył plecy , lewy boczek, brzuszek też umyje. Miau!

Dziecko zamienia  się w kotka – stoi zwrócone buzią w stronę okna.

Wykonuje sekwencję ruchów do tekstu:

  • wyciąga przed siebie zgiętą w łokciu lewą rękę, porusza paluszkami prezentując pazurki;
  • myje łapką szyję;
  • myje lewy boczek;
  • myje brzuszek;
  • miaucząc robi przysiad, opiera dłonie o podłogę i robi koci grzbiet.
  • zabawa w kolory – nazywamy kolory występujące na ubraniach u siebie i u dziecka stojąc naprzeciw siebie.

Miłej zabawy!

Słuch fonematyczny jest bardzo ważny ze względu na prawidłowe rozumienie mowy i jej kształtowanie się. Warunkuje zatem nasze funkcjonowanie w społeczeństwie. Od tego, jak sprawny jest słuch fonematyczny dziecka, zależy rozwój jego mowy, a także zdolności pisania, czytania i zapamiętywania.

POZDRAWIAM!
Terapeuta pedagogiczny Beata Wilk

Język angielski - propozycje zabaw

ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂

Drogie dzieci, przypomnijmy sobie Waszą ulubioną piosenkę o farmerze i jego zabawnych zwierzętach 🙂

Następnie zapraszam Was do wykonania Waszej własnej farmy. Poproście rodziców o wydrukowanie szablonu.

Piosenka:

Szablon:

https://supersimple.com/downloads/old-macdonald-dancing-farm-animals-craft-resource.pdf

Potrzebujecie:

  • nożyczek
  • taśmy klejącej
  • kleju
  • patyczków do lodów
  • kawałka wełny lub sznurka
  • kilka koralików
  1. Najpierw wytnijcie wszystkie zwierzątka z wydrukowanej karty pracy.
  2. 1
    Z tyłu każdego zwierzątka przyklejcie patyczek. Pamiętajcie, aby zostawić trochę miejsca do przyklejenia nóg.
  1. Podzielcie sznurek lub wełnę na równe odcinki, tak aby powstało 20 części. Każde zwierzę, oprócz kaczki i indyka, musi mieć 2 pary nóg. Kaczka oraz indyk mają tylko jedną parę. Na końcu każdej „nogi” zawiążcie supełek i wsuńcie w to miejsce koralik. Następnie przymocujcie równo wszystkie nogi za pomocą taśmy klejącej z tyłu zwierzątka. (Poproście rodziców o pomoc w przygotowaniu sznurków.)

2 3

  1. Do zabawy możecie wykorzystać planszę z narysowaną farmą.

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm.pdf

Have a good time! 🙂
Życzę Wam dobrej zabawy!

Przejdź do treści Przejdź do menu