SŁONECZNA CHATKA proponuje… – 18.03.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia   oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia

opracowanie: Dorota Tadeusiek – Śliwa, Iwona Drewek

PIOSENKA - WIOSNA WIOSENKA

Proponujemy naukę piosenki „Wiosna wiosenka” można posłuchać na Yotube po wpisaniu tytułu w wyszukiwarkę.

Piosenkę można wykorzystać do zabaw rytmiczno- ruchowych, tańca,  a chętne dzieci / starszaki/mogą narysować obrazek do piosenki.

 WIOSNA WIOSENKA

Muzyka i słowa:  Piotr Belak

Wiosna wiosenka w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie ożywia świat.
Świeżym powiewem słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

Ref.
Wiosna wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca, przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna.
To takie proste, śpiewaj i tańcz. / 2X/

Gdy deszczyk zaskoczy, otwórz swe oczy
Tęczą na niebie namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

Ref. x2

Bridge raz dwa trzy – zielono mi
Cztery pięć sześć – tak pięknie tu jest
Siedem i osiem – raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła, to radosna dla nas chwila.

Ref
Wiosna wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca, przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste, śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosną.

ZAGADKI

Rozwiąż zagadki. Ułóż z pierwszych liter hasło.

  1. Unosi szybowce, popycha żaglowce.
    Obraca wiatraki siłacz z niego taki.
  2. Ma nieduże ucho, jest cienka, stalowa,
    używa ją często do pracy krawcowa. 
  3. Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka.
    Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka.
  4. Gdy się schowa za chmury, świat się staje ponury.
    A weselej na świecie, kiedy śmieje się z góry.
  5. Dwa ostre nożyki, śrubką połączone,
    wytną Ci z papieru prześliczną koronę.
  6. Pędzi szybko szosą, nie ma nóg, lecz koła,
    nim pojedzie na wycieczkę cała grupa Twoja.
1 2 3 4 5 6
  • Narysuj, co przeczytałeś.
ZGADUJ ZGADULA W WIOSENNEJ ODSŁONIE

Rozwiążcie zagadki, pomogą Wam w tym obrazki.

  1. Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
    Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie/ kotki)
  2. Brodzi po łące czerwonymi nóżkami
    Nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami. (bocian)
  3. Błyszczą jej kropki w promieniach słonka,
    gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się on…
  4. Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem
    I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem.

BB KL II JK

Czytelnia bez wychodzenia z domu

Zachęcamy do udziału w akcji #TerazCzasNaCzytanie
zachęcająca rodziców do czytania książek z dziećmi w czasie kwarantanny.
Serwis Legimi, oferuje za darmo do 31.03.2020 ebooki  dla młodych czytelników.

Informacja i możliwość wypożyczenia na stronie:  www.legimi.pl/czas-na-czytanie.

Zapraszamy do lektury

Propozycje zabaw i ćwiczeń z literą Ł dla 6 – latków z grupy „Motylki”

opracowanie: Anna Kolp i Ewa Bąk

Ćwiczenia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

Prowadzenie ćwiczeń Metodą W. Sherborne ma na celu stworzenie dziecku okazji do: poznawania własnego ciała, usprawniania motoryki, doświadczania poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym poznawania własnych możliwości ruchowych. Dziecko poznając swoje ciało, swe możliwości, zwiększa zaufanie do siebie samego, czuje się bezpieczniej, pewniej, chętniej podejmuje inicjatywę, wchodzi w relacje z innymi. Będąc zaś w grupie poszerza i wzbogaca doświadczenia społeczne, uczy się zasad współdziałania. Miłej zabawy.

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

  • „ karuzela”– dorosły trzyma dziecko przodem lub tyłem do siebie i kręci w koło dostosowując tempo do jego możliwości.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „holowanie samochodu ” – dziecko siedzi na podłodze, dorosły próbuje go przepchać nogami, później zmiana.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „co robimy na wersalce”siedzimy – dzieci z dorosłymi naprzemian wstają i siadają, trzymając się za ręce; leżymy- dzieci z dorosłymi leżą na podłodze obracają się na boki, na brzuch, plecy; skaczemy – dzieci podskakują z dorosłymi razem, później na przemian.

Ćwiczenia relaksacyjne:

  • „bujanie w kocu” – dzieci po kolei wchodzą do koca dorośli je huśtają na boki do przodu, tyłu.
Przejdź do treści Przejdź do menu