SŁONECZNA CHATKA proponuje…31.03.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia

Czy inny znaczy gorszy?- dziś zapraszamy was do zastanowienia się nad tym czy wszyscy jesteśmy tacy sami, a może różni. Chcemy dziś zabrać was w świat bajkowy. Życzymy wspaniałej zabawy!

Opracowały: Joanna Bełkot i Anna Świder

,,Brzydkie kaczątko”- fragment bajki Hansa Christiana Andersena

Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki a wy uważnie słuchajcie i po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na zadane wam pytania.

fragment bajki,, Brzydkie Kaczątko”

  • Kogo kaczątko spotkało w swoim życiu?
  • Jak było traktowane kaczątko przez tych, których spotykało w życiu?
  • Dlaczego nikt nie chciał się przyjaźnić z kaczątkiem?
  • Jak czuło się kaczątko, kiedy było źle traktowane? O czym marzyło?

Możecie też bajkę posłuchać lub zobaczyć w Internecie.

Źródła:

Ćwiczenia własne
„Brzydkie Kaczątko”- Hans, Christian Andersen
www.Mamydzieci.pl

Zabawa artykulacyjna ,,Na wiejskim podwórku”

Pamiętacie jakie zwierzątka spotkało na swej drodze ,,brzydkie kaczątko”?

To zapraszamy Was teraz do zabawy w naśladowanie:

  • Zabawa w konika- stukaj czubkiem języka o podniebienie
  • Zrób ryjek świnki- wysuń zaokrąglone wargi do przodu, tak aby zęby były widoczne.
  • Zabawa w gąskę-naśladuj syk gąski- „ssssssssssssssssss”
  • Naśladuj kaczą mamę-zegnij ręce w łokciach, poruszaj nimi jak skrzydełkami I mów „kwa, kwa”
Zabawa ruchowa „Jesteś kaczątkiem”

Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania i spróbujcie  zachować się adekwatnie do treści opowiadania, tak jak to kaczątko.

„Jesteś kaczątkiem, skul się na ziemi, bo dopiero się wykluwasz, jesteś coraz większe i silniejsze, powoli się prostujesz…. Ale jest ci smutno, bo wszyscy cię wyśmiewają, poszturchują, musisz uciekać, żeby cię nie zadręczyli, wciąż cię dziobią i wyśmiewają. Jesteś jeszcze małe i przerażone, chowasz się w kącie, całe drżysz… Jesteś bardzo smutne i samotne. O! Popatrz! Tam są łabędzie! Zobaczyłeś je, są takie piękne… Marzysz, by pofrunąć za nimi, ale nie możesz. Wyciągasz szyję i skrzydła, ale nie potrafisz za nimi polecieć. Robi ci się jeszcze smutniej. Pada śnieg, jest ci zimno, marzniesz, marzysz o wiośnie, znów musisz się chować się przed mrozem i tymi, którzy chcą cię schwytać. Chowasz się w kąciku i czekasz na wiosnę…. Wreszcie przyszła, robi się coraz cieplej, wychodzisz z kryjówki, rozprostowujesz skrzydła i wyciągasz szyję, jest tak ciepło i przyjemnie. Idziesz nad jezioro popatrzeć na łabędzie, popływać. Unosisz się na wodzie, patrzysz na swoje odbicie… Spójrz, jaki jesteś piękny! Jesteś najpiękniejszym łabędziem ze wszystkich! Wszyscy cię podziwiają! Troszkę ci wstyd, bo do tego nie przywykłeś, ale jesteś bardzo, bardzo szczęśliwy! Pływasz po wodzie, jest ciepło i radośnie, dookoła ciebie najpiękniejsze ptaki na świecie, łabędzie, twoja rodzina. Nareszcie jesteś w domu! Możesz frunąć aż do nieba!”

Zabawa ruchowa „Jesteś kaczątkiem

Zabawa oddechowa: ,,Ptasie piórko”

Do zabawy potrzebne będzie piórko. Jeśli nie macie w domku to się nie martwcie możecie zrobić sobie samemu z papieru. Weźcie nożyczki do ręki i wytnijcie z papieru kształt piórka. Możecie poprosić o pomoc rodziców

Weźcie piórko do ręki na wysokości ust, nabierzcie powietrze nosem i wypuście ustami by piórko się poruszyło. Możecie urządzić zawody w dmuchaniu. Kładziemy swoje piórka na brzegu stołu i na: trzy cztery start! Dmuchamy, które piórko pierwsze spadnie z drugiej strony stołu, ta osoba wygrywa. Powodzenia!

Zadanie według instrukcji obrazkowej

Wykonajcie zadanie według obrazkowej instrukcji. Powodzenia!

historyjka obrazkowa brzydkie kaczątko (3) – obrazki do wykorzystania

1 2 3 4 5 6

Mamy nadzieję, że nasze propozycje zabaw na dziś Wam się podobały.
Zróbcie zdjęcia podczas zabawy i przyślijcie do Nas. Życzymy udanej zabawy!

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy MOTYLKI i BIEDRONKI

Drogie dzieci, w tym tygodniu przygotowałam dla Was kolejne ciekawe propozycje ćwiczeń!
Have a good time! Czyli Bawcie się dobrze!

opracowanie: Agata Płuska

Zaśpiewaj piosenkę „If You’re Happy”. Powtarzaj czynności za śpiewającymi ludzikami.

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_logo

Następnie, poproś rodziców o wydrukowanie kart pracy.

  1. Polecenie: Make a Dancing Paper Puppet! – Zrób swoją własną tańczącą marionetkę
    z papieru! (Dobrze, jeśli o przygotowanie niektórych elementów poprosisz rodziców o pomoc).

INSTRUKCJA WYKONANIA MARIONETKI

  • Wybierz dowolną postać z załączonej karty pracy.
  • Wytnij ją.
  • Wytnij dziurki w miejscach zaznaczonych X. Użyj do tego dziurkacza, a małe dziurki w górnej części rąk i nóg przebił szpilką.
  • Zamocuj ręce i nogi tak, aby były ruchome.
  • Przewiąż nitkę przez dziurkę na głowie. Kolejną zawiąż tak, aby połączyć nią najpierw obydwa ramiona, a następnie nogi i przywiązać na końcu do kartonika, dzięki któremu będziesz mógł poruszać kukiełką (spójrz na schemat).

Link do karty pracy: https://supersimple.com/downloads/noodle-and-pals_dancing-paper-puppets.pdf

Link do wykonania kukiełki krok po kroku: https://supersimple.com/article/noodle-pals-dancing-paper-puppet-craft/

  1. Zachęcam także do pokolorowania emotikonek, wyrażających różne uczucia.

https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy PSZCZÓŁKI I ŻABKI

Drogie dzieci, w tym tygodniu przygotowałam dla Was kolejne ciekawe propozycje ćwiczeń!
Have a good time! Czyli Bawcie się dobrze!

opracowanie: Agata Płuska

Przypomnij sobie piosenkę “Walking in the jungle”. Jakie to zwierzęta?

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

  • Poproś rodziców o wydrukowanie kart pracy.

  1. Polecenie: Ile kroków należy wykonać, aby dostać się do danego zwierzątka? Policz I wpisz cyferkę do kółeczka !

https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-how-many-steps-1-bw.pdf

  1. Polecenie: połącz zwierzątko z jego cieniem!

https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-match-bw.pdf

„Bystre oczko” – ćwiczenia rozwijające spostrzeganie i pamięć wzrokową

opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

  • „lata pszczółka” – dorosły leżąc na plecach unosi na zgiętych nogach dziecko   i delikatnie je kołysze, a później dziecko siada na huśtawce z koca i jest kołysane przez dwóch dorosłych.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „sklejone skrzydełka” – dziecko stara się rozdzielić złączone  z tyłu ręce dorosłego.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „taniec z królową”- dziecko biega za dorosłym prowadzącym i naśladuje jego ruchy (bieganie w kółko, po ósemce, wężykiem, kucanie – siadanie na kwiatku).

Ćwiczenia relaksacyjne:

  • Masażyk: „Pszczoła”

Szuka sobie pszczoła kwiatka,
Gdzie usiądzie kto ją wie?
Na nóżce? -Nie!
Na rączce ?-Nie!
Na nosku? -Nie!
No to gdzie ta usiąść chce?

źródło:
www.sosw.bochnia.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu