SŁONECZNA CHATKA proponuje… piątek, 17.04.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopiamm

Każdy z Was marzy o zwierzątku. Jednak posiadanie zwierzątka związane jest z wieloma obowiązkami. Piesek czy kotek to żywa istota, którą trzeba się opiekować. Musimy pamiętać, że to jest obowiązek na długo. Zwierzątko to nie maskotka i nie można o niej zapomnieć czy wyrzucić.

                                                            Dorota Tadeusiak – Śliwa, Iwona Drewek

PIES - DOMOWY ULUBIENIEC

Zapraszamy do obejrzenia bajki: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,piesek,29455

Teraz już wiecie jakie obowiązki ma właściciel pieska, to zabawimy się w zabawę „Tak czy nie”.

  1. Piesek zawsze musi być w domu, nie może wychodzić na podwórko;
  2. Piesek ma swoje mieszkanko – budę czy legowisko;
  3. Zawsze sprzątamy po piesku;
  4. Wychodząc z pieskiem na spacer zakładamy obrożę i smycz;
  5. Z pieskiem chodzimy do weterynarza, takiego lekarza, który leczy zwierzęta;
  6. Zabieramy pieskowi jedzenie, gdy je;
  7. Możemy ciągnąć pieska za uszy;
  8. Gdy piesek się nam znudzi możemy go samego zostawić w lesie.
ĆWICZENIE SŁOWNIKOWE

CO NAM SIĘ KOJARZY Z  PSEM A CO Z  KOTEM

Przyjrzyj się uważnie co jest na obrazkach, nazwij te przedmioty. Wskaż te obrazki, które kojarzą się z psem lub kotem. Uzasadnij swój wybór.

pies

KOT.

ZABAWA MATEMATYCZNA „NAKARM AZORA”

MATEMATYKA

Dzisiaj, w godzinach od 10:00 do 11:00
dyżur przy telefonie będzie pełniła Pani Beata Wilk – terapeuta pedagogiczny.
Zainteresowanych Rodziców zapraszamy do kontaktu
pod numerem telefonu 34/351-14-02.

TERAPEUTA PEDAGOGICZNY PROPONUJE...

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE#ZOSTANWDOMU

 Każdy dzień jest pełen okazji do zabawy – wystarczy tylko znaleźć w tej nowej dla wszystkich sytuacji odpowiednie nastawienie… wykorzystajmy ten czas dla siebie i rodziny. Kolejna porcja propozycji wspólnego rodzinnego spędzania czasu.

Dziś zachęcam Was do podróży międzyplanetarnej Poproście rodziców o wyszukanie piosenki i posłuchajcie uważnie:

lub:

A teraz poproście rodziców o wyszukanie :

i w rytm tej muzyki przenieśmy się w krainę fantazji na:

  • „planetę śmiesznych kroków” – poruszamy się do muzyki  wykonując śmieszne kroki
  • „planetę milczących imion” – za pomocą gestów pokażcie swoje wymyślone imię, reszta rodziny ma za zadanie odgadnąć nasze nowe imię
  • „planetę tancerzy” – poruszamy się tanecznym krokiem do muzyki
  • „planetę dzikich plemion” – na siedząco wykonujemy taniec plemienia, do którego chcemy należeć- wymyślcie jego nazwę
  • „planetę różnych emocji” – pokażcie miną swój nastrój poruszając się w rytm muzyki
  • „planetę czekolady” – podzielcie się z rodziną świątecznymi smakołykami- jajeczkami, króliczkami……

Podczas zabawy robimy przerwy w muzyce, tak aby każdy mógł zaprezentować swój pomysł. Kiedy przenosimy się na  inną planetę rodzic podaje nazwę planety na którą się „przeprowadzamy”

  • Na koniec zróbcie z różnych przedmiotów ( opakowania, pudełeczka, pojemniczki po serkach, jogurtach, rolki po papierze toaletowym…. i co tylko macie) wymarzoną planetę – możecie tez narysować albo wyciąć z gazet/reklam jakieś elementy i po prostu przykleić.

Wspólna zabawa rozwija umiejętności dziecka, rozładowuje napięcia, rozwija zmysły, daje dużo radości, uczy koncentracji, ćwiczy zdolności motoryczne ale przede wszystkim wzmacnia relacje rodzinne.

Korzystajcie Wszyscy z tego podarowanego nam czasu bycia razem.

POZDRAWIAM!
terapeuta pedagogiczny Beata Wilk

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie:Gabriela Morąg

Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:

  • witają się ze sobą poszczególne części ciała: głowy, dłonie, łokcie, pupy, kolana, stopy, paluszki rąk, nóg (dziecko z rodzicem dotykają się wskazanymi partiami ciała).

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

  • „wstaję – siadam” – najpierw w parze dziecko unosi się z siadu wspomagane przez dorosłego później samodzielnie.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „ciężki odkurzacz” – dziecko ciągnie dorosłego za nogi, ręce.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „przyklejony”- dorosły z dzieckiem „sklejeni” plecami poruszają się po dywanie.

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

Opracowały: Joanna Bełkot i Marzena Drab

1.PRANIE-ZABAWA ARTYKULACYJNA

Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki, wspólnie wykonujcie ćwiczenia. Powodzenia!
Pan Języczek robi pranie (robimy „pralkę” – mocno wydymamy policzki). Otwiera pralkę (otwieramy szeroko usta) i wkłada do niej brudne ubrania (dotykamy językiem na przemian górnej wargi i górnych dziąseł). Następnie zamyka pralkę (zaciskamy mocno wargi), wsypuje proszek (ułożony na górnej wardze język wysuwamy do buzi, przesuwając nim po wardze, zębach i dziąsłach). dziąsłach już brudne rzeczy się piorą (wykonujemy językiem kółka w szeroko otwartej buzi).
Gdy pranie się wypierze pan Języczek rozwiesza w ogrodzie linkę (przesuwamy czubek języka od jednego kącika ust do drugiego). Następnie strzepuje wyprane rzeczy (wykonując szybkie ruchy, próbujemy sięgnąć językiem do brody i do nosa) i wiesza je (otwierając szeroko buzie dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei). Gdy pranie wyschnie czas je zdjąć (otwierając szeroko buzię, dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei).
Na koniec pan Języczek prasuje czystą garderobę (przesuwamy językiem po podniebieniu, górnych dolnych zębach).

Powodzenia!

  1. GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA –GRA PLANSZOWA Z ŻYRAFĄ

Wystarczy tylko kostka do gry, pionki, wydrukowana gra i zabawa już gotowa(załącznik 1) Do dzieła!

Źródła:
„Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne” Anna Tońska-Mrowiec
www.pinterest.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu