SŁONECZNA CHATKA proponuje…wtorek, 2.06.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    indianie-400-36645152    pioropusz    indianie-400-36645152    pioropusz

W indiańskiej wiosce

Witajcie! Dzisiaj zapraszamy Was do wioski indiańskiej. Proponujemy Wam różne zadania. Życzymy udanej zabawy. Powodzenia!

Opracowała: Joanna Bełkot

W INDIAŃSKIEJ WIOSCE

Posłuchajcie opowiadania, następnie odpowiedzcie na pytania. Powodzenia!

„Dawno, dawno temu żyło sobie Indiańskie plemię Tiki-Taka. Indianie z tego plemienia mówili swoim własnym językiem, na przykład witali się tak: Wingapo! (czyt. łingapo) .Plemię to mieszkało w ogromnych namiotach, które nazywano tipi. W środku namiotów paliło się ogniska, przy których w mroźne wieczory można było ogrzać swoje ręce(chuchamy w ręce). Tej nocy, odbywała się właśnie narada plemienia. Indiański wódz z wielkim pióropuszem na głowie, obwieścił, że w wiosce kończą się zapasy jedzenia i czas wyruszyć na polowanie. Wszyscy Indianie zatem wyszli z tipi i wsiedli na swoje konie mustangi (kląskanie). Indianie żegnają się z rodziną…  ( posyłamy w powietrzu całuski we wszystkie strony) … i wyruszają na polowanie…  Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy  językiem  tętent  koński, zmieniając brzmienie przez inny układ warg) przez most  (usta  jak  do  ,,u’’  i  kląskanie), a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie) … aż dotarli na miejsce! Zeskoczyli z koni i rozglądają się we wszystkie strony, gdzie czai się jakiś bizon (rozglądamy się dookoła). Nagle Indianin Sokole Oko, zauważył, że coś przemknęło mu przed oczyma i wszyscy Indianie zaczęli po cichutku skradać się w tamtym kierunku( naśladujemy skradanie się).  Udało się znaleźli bizona! Teraz wszyscy wyciągają łuki, naciągają je i oddają pierwszy strzał, drugi i trzeci! ( naśladujemy wykonywanie strzału z łuku).Bizon upolowany! W wiosce zapanowała wielka radość ( hurra!)

A teraz odpowiedzcie na pytania:

  • Jak witali się Indianie? (Wingapo)
  • Jak nazywały się namioty, w których mieszkali?(Tipi)
  • Co nosił na głowie Indiański wódz?(Pióropusz)
  • Na co polowali Indianie?(Bizon)
MY DZIECI ŚWIATA

O TYM JAK JEST W WIOSCE INDIAŃSKIEJ JUŻ WIECIE TERAZ ZABIERAM WAS  NA WYCIECZKĘ, POZNACIE PRZYJACIÓŁ MAŁYCH INDIAN,  Z CAŁEGO ŚWIATA. OBEJRZYJCIE FILMIK, OGLĄDAJCIE UWAŻNIE A POTEM WYKONAJCIE KARTY PRACY.

Proponujemy karty pracy:

INDIAŃSKI TANIEC-ZABAWA Z PIOSENKĄ

Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zatańczyć razem z naszymi przyjaciółmi z Ameryki.

INDIAŃSKI PIÓROPUSZ - PRACA PLASTYCZNO - TECHNICZNA
pioropusz
Przebieg wykonania:

Na środku paska kartonowego naklejamy wzór z papierowych figur geometrycznych. Od wewnętrznej strony przyklejamy kolorowe piórka taśmą klejącą. Z paska tworzymy opaskę łącząc zszywaczem biurowym lub taśmą dwustronną. Na końcach sznurków przywiązujemy piórka i nawlekamy koraliki, drugi koniec przyklejamy do opaski taśmą klejącą od wewnątrz.

Materiały: kolorowe piórka, taśma klejąca, sznurek, karton, papier kolorowy, zszywacz, koraliki.

Wykonany pióropusz możecie wykorzystać do indiańskiego tańca.
Pochwalcie się zdjęciami. Udanej zabawy!

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy MOTYLKI i BIEDRONKI

opracowanie: Agata Płuska

ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂

Drogie dzieci, kapitan Seasalt i jego załoga odkrywają kolejną wyspę, na której wskazówki zaczynają się od litery F. Sprawdźcie, co tym razem odkryli nasi bohaterowie.

Poproście teraz rodziców o wydrukowanie karty pracy.

  1. Polecenie: Znajdź wymienione zwierzęta, insekty lub przedmioty. Policz i pokoloruj!

https://supersimple.com/downloads/abc-pirates-f-island-worksheet-color.pdf

  1. Zadanie dodatkowe:

Połącz zwierzątko lub przedmiot z odpowiednim cieniem. Podpisz.

https://supersimple.com/downloads/abc-pirates-f-island-worksheet-write.pdf

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy PSZCZÓŁKI I ŻABKI

opracowanie: Agata Płuska

ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂

Drogie dzieci, w tym tygodniu poznamy rodzinę wróbelków, mieszkających na starym dębie, a także ich przyjaciół: myszy, wiewiórki i oposy. Zapraszam Was do zaśpiewania piosenki.

Poproście teraz rodziców o wydrukowanie karty pracy. Wybierzcie sobie obrazek, który najbardziej Wam się podoba i pokolorujcie.

https://supersimple.com/downloads/treetop-family-coloring-pages-ep1.pdf

Zadanie dodatkowe: Wykonajcie ozdobę do Waszego pokoju.

Potrzebujecie:

Sposób wykonania:

1
  • Wydrukuj szblon i złóż go na pół wzdłuż ciągłej linii. Sklej środek, a następnie wytnij wszystkie wróble.
  • Przebij igłą dziurkę na głowami ptaszków i przeciągnij nitkę. Musi być na tyle długa, aby wróbelki mogły zostać zawieszone na słomce.
2
Weź słomkę i przeciągnij przez jej środek sznurek. Zrób węzełek w miejscu do trzymania.
3
Zawieś wróbelki na słomce. Sznurki mogą być różnej długości.

Dobrej zabawy! 🙂

Przejdź do treści Przejdź do menu