SŁONECZNA CHATKA proponuje… – 19.03.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    kk    kkl    fg    ii

ZABAWY PLASTYCZNE- czwartek 19.03.2020

Dzisiaj zapraszamy na zajęcia plastyczne na temat : „Wiosenne dekoracje z rolek po papierze toaletowym”. Przedstawiamy kilka propozycji, z których na pewno jakaś was zainteresuje. Mile widziane zdjęcia z waszej działalności. Prosimy również przynieść do przedszkola swoje prace  – jak już wszyscy wrócimy.

Życzymy miłej zabawy!                        Opracowanie: Ewa Bąk i Anna Kolp

PROPOZYCJE ZABAW PLASTYCZNYCH

Potrzebne będą: rolki po papierze, nożyczki , klej- jeśli nie mamy to klajster, kolorowe kartki ,a jeśli nie mamy to kolorowe gazety, farby, mazaki, kredki, patyczki do szaszłyków, kolorowe słomki do napojów.

  1. „ Żabka”. Rolkę po papierze malujemy zieloną farbą, jeśli nie mamy- oklejamy gazetą. Wycinany dwa długie paski – nogi, dwa kółka- oczy, rysujemy mazakiem buzię.

yy

  1. „Wiosenne drzewko”. Harmonijkę możemy złożyć z brązowego papieru i nakleić zielone pąki listków.

kkl

  1. „Kolorowy motylek”- rolkę malujemy farbami albo oklejamy kolorowymi kartkami, gazetami. Robimy skrzydła: kartkę papieru składamy na pół, rysujemy do środka złożenia połowę skrzydła, wycinamy, ozdabiamy naklejając kolorowe paseczki, kółeczka itp . Czułki możemy wyciąć z papieru, albo wykorzystać rurki do picia. Oczy wycinamy z kółek: na większe białe naklejamy lub rysujemy mazakiem mniejsze czarne.

kk

  1. Lornetka do obserwacji przyrody”- 2 rolki malujemy farbami bądź oklejamy kolorowymi kartkami, gazetami, sklejamy ze sobą, doczepiamy kolorową tasiemkę lub sznurek i lornetka gotowa.

ii

  1. „Wesołe zajączki”- pieczątki. 2 rolki uformuj wg kształtu na obrazku, sklej z trzecią. Zamaczaj w farbie- można wykorzystać resztki farby do malowania ścian- i odciskaj kształt na kolorowej kartce. Dorysuj zajączkom oczy, wąsy i pyszczek, możesz ozdobić kartkę np. rysując trawę, kwiatki.

fg

  1. „Wiosenne kwiatki”- dzieci starsze. 3 rolki papieru malujemy po jednej farbami na kolor zielony, żółty i czerwony- dobór kolorów zależy od dzieci. Po wyschnięciu tniemy na 1 cm paski, układamy w kształt kwiatka na kartce i przyklejamy. Możemy zrobić ramkę- z kartki papieru wycinamy środek pozostawiając 1,5- 2 cm obwódkę. Naklejamy na obrazek z kwiatkiem. Można też posklejać wg rys nr 2 w kształt kwiatka , umocować na patyczku od szaszłyka i wstawić np. do kubeczka po jogurcie, czy innego naczynia.

rys. 1 ff       rys. 2 bb

  1. „Wiosenny kwiatek”- dzieci młodsze. Pomaluj rolkę na kolor zielony. Od góry zrób 2 równoległe 3-4 cm nacięcia. Narysuj sylwetkę kwiatka: tulipan lub prościej 3 koła różnokolorowe- 2 mniejsze i 1 większe i poproś dziecko aby to wycięło. Koła sklej- na większe z każdej strony naklej mniejsze.  Narysuj też listki – wycina dziecko. Włóż kwiatek w nacięcie na rolce i gotowe.

mm

  1. Mój pomysł na pracę plastyczną”- zrób pracę o tematyce wiosennej wykorzystując podane na początku materiały. Ekspresja swobodna dziecka i dorosłego mile widziana.

Ćwiczenia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

Prowadzenie ćwiczeń Metodą W. Sherborne ma na celu stworzenie dziecku okazji do: poznawania własnego ciała, usprawniania motoryki, doświadczania poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym poznawania własnych możliwości ruchowych.

Miłej zabawy                                     opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Ćwiczenia  kształtujące świadomość osoby, schemat ciała:

głaszczemy głowę, masujemy szyję, kręcimy głową na boki do przodu, tyłu, masujemy i klepiemy się po brzuszku, unosimy ręce w górę i opuszczamy w dół (naprzemiennie, jednocześnie), kładziemy się na plecach i przesuwamy po podłodze w dowolną stronę, chodzimy na paluszkach, tupiemy,, unosimy wysoko nogi.

  • Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

spójrz na mnie – dziecko leży na brzuchu a dorosły patrzy na nie raz z jednej raz z drugiej strony, później dziecko ma się przesunąć na brzuszku tak aby popatrzyło na dorosłego.

  • Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

przyklejony- rodzic próbuje przepchać w inne miejsce siedzące na podłodze dziecko, później zamiana ról.

  • Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

„suchy teren” – dziecko chodzi po pokoju tylko po rozłożonych kartkach gazet.

opracowanie: Logopeda – Joanna Bełkot

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

Wesoły ludzik

  • Do zabawy potrzebne będą: słomka, plastikowy kubek, gumowa rękawiczka, flamastry. Na kubek nakładamy rękawiczkę, w kubku robimy dziurkę, przez którą wkładamy słomkę i dmuchamy tak aby zrobić ludzikowi fryzurę (rękawiczka musi się napełnić powietrzem i podnieść ). Flamastrami możemy dorysować oczy, usta, nos.

Malowane dmuchane  obrazy

  • Do zabawy potrzebne będą : slomka , farby ,pędzel ,woda , kartki z bloku . Na kartce z bloku pędzlem nakładamy farbę i za pomocą słomki rozdmuchujemy farbę , tworząc obrazy .

Życzę miłej zabawy !!!                                                    Joanna Bełkot

Źródło :

www.logopediapraktyczna.pl
www.domologo.pl
www.logopasja.pl
www.mimowa.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu