SŁONECZNA CHATKA proponuje…6.04.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia500_F_50105511_OKF4rJxgzvim1FyryY5HgfyfVVC5S3Th — kopia500_F_50105511_OKF4rJxgzvim1FyryY5HgfyfVVC5S3Th — kopia — kopia500_F_50105511_OKF4rJxgzvim1FyryY5HgfyfVVC5S3Th 500_F_50105511_OKF4rJxgzvim1FyryY5HgfyfVVC5S3Th — kopia — kopia (2) 500_F_50105511_OKF4rJxgzvim1FyryY5HgfyfVVC5S3Th — kopia — kopia (3)

WIELKANOCNE ZWYCZAJE

Gdy nauczyciele i rodzice radzą sobie jak mogą, by w czasie przerwy od zajęć zapewnić pociechom wartościową edukację, warto sięgnąć po propozycję Telewizji Polskiej. Dziś proponujemy Państwu do wyboru audycje skierowane dla najmłodszej widowni.

Propozycje audycji o tematyce świątecznej
  • Audycja „Domowe Przedszkole” pt.: „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

W dzisiejszym odcinku dowiemy się skąd się wziął śmigus-dyngus? Dlaczego malujemy pisanki i skąd pochodzi zwyczaj święcenia koszyczków z jajkami. Przedszkolaki udekorują świąteczne mazurki i poznają wielkanocne zwyczaje.

  • Katolicka audycja „Ziarno” pt.: „Wielkanoc”

https://vod.tvp.pl/video/ziarno,wielkanoc,6777160

W „Ziarnie” spotkanie z ks. Łukaszem, Ziarnowymi maluchami, Detektywem Wąsem  i Panną Watson. Nie zabraknie także zagadek ks. Łukasza i wesołej zabawy!
Gościem programu będzie pani Beata Tyszkiewicz, która razem z dziećmi z „Ziarna” przygotuje koszyk ze święconką. W programie opowiemy o zwyczajach i symbolach wielkanocnych. Odwiedzimy także Muzeum Pisanki w Ciechanowcu, gdzie obejrzeć można około 1000 eksponatów z kolekcji państwa Ireny Stasiewicz – Jasiukowej i Jerzego Jasiuka z Warszawy. W tym niezwykłym miejscu można zobaczyć także pisanki z całego świata.

BYSTRE OCZKO – ćwiczenia rozwijające spostrzeganie i pamięć wzrokową

opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa

Dziękujemy fundacji Pro Libres na zgodę na publikację materiałów.

TERAPIA RĘKI - propozycje zabaw

opracowanie: Iwona Drewek

Co nam dzisiaj potrzeba?

Zakrętki od butelek, flamastry, kartki papieru i wasza wyobraźnia. Najpierw zaczynamy rysować po śladzie paluszkami, dopiero później używamy zakrętek. To ćwiczenie poprawia koncentrację, uruchamia prawą i lewą półkulę mózgu, usprawnia motorykę małą.

Do tej zabawy potrzebujemy plasteliny, ciastoliny, możemy również użyć drucików kreatywnych, kawałka włóczki. Na kartce rysujemy różne szlaczki ,następnie odwzorowujemy z dostępnych materiałów.

Miłej zabawy

KATECHEZA - propozycje zajęć

WIELKANOCNE TRADYCJE

Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

Myślę, że te słowa najbardziej pasują  do okoliczności,  z którym przystało nam się zmierzyć:

Żeby wielki ból zastąpić
radosnym Zmartwychwstaniem,
żeby kolorowe jaja poświęcić
i święconą wodę polać na nie,
trzeba Jezusa Chrystusa,
co przegonił trwogę,
trzeba ludzi cierpliwych i wiernych,
co kochają nie tylko Zmartwychwstanie.

Wielki Tydzień, którego kulminacją jest święto Zmartwychwstania Pańskiego, to w Polsce czas bogaty w obrzędy i tradycje.

Proszę wejść w link poniżej:

https://view.genial.ly/5e86e74cd5aa510e32acd657/interactive-image-wielkanocne-tradycje?fbclid=IwAR2bio6Tni7_q_k48wGQRz_JcxlnDopuladuWH10x8s4smnlrBnO_suOWuE

2

ZMARTWYCHWSTANIE JEZUSA

Ja jestem zmartwychwstanie i życie, kto we Mnie wierzy nie umrze na wieki” (J 11,25a.26). Te słowa Chrystusa są wprowadzeniem do katechezy, którą chcemy dziś  zrealizować.

Fakt zmartwychwstania potwierdzają wszystkie pisma Nowego Testamentu.

Wielki Apostoł –Św. Paweł  powiedział: A jeśli Chrystus nie zmartwychwstał, daremne jest nasze nauczanie, próżna jest także wasza wiara ( 1 Kor 15, 14).

Proszę wejść w link poniżej:

https://view.genial.ly/5e870c1cd5aa510e32af5880/interactive-image-swietujemy-zmartwychwstanie-jezusa-jednosc-klasa-1?fbclid=IwAR249L9C8hDAnMSWy1-VoVUXQLwmPF9_mM3_kFAQ0OhdzaeTMZduyJgfkQs

1

Zabawy z wykorzystaniem elementów metody P. Dennisona – kinezjologii edukacyjnej

opracowanie: Anna Świder

Leniwa ósemką

Jest to ćwiczenie polegające na rysowaniu „położonej ósemki”- leniwej ósemki i wodzeniu za nią wzrokiem. Rysować leniwą ósemkę należy w taki sposób aby przekraczała wzrokową linię środkową. W przypadku rysowania należy zwrócić uwagę na to, aby kciuk dłoni rysującej był wystawiony do góry. Rysowanie ósemki zaczynamy zawsze od punktu środkowego podążając w górę w lewą stronę w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara tak jak widać na dołączonym załączniku.

Kreatywna ósemka

Rodzice w ramach ćwiczeń ze swoimi dziećmi zachęcam Was do stworzenia swoich kreatywnych ósemek. Po śladzie leniwej ósemki narysowanym na papierze lub tekturze, który oczywiście pomóżcie narysować waszym dzieciom:

– toczcie, prowadźcie różnorodne zabawki
– rozmazujcie plastelinę
– przyklejajcie sznurek, wełnę, watę
– wydzierajcie i przyklejajcie kolorowy papier, kawałki materiałów
– wyciskajcie z tubki farbę
– rozsypujcie ryż, kaszę
– układajcie guziki, kamyki, muszelki

Rodzice zwróćcie uwagę na to aby dzieci w odpowiednią stronę rozpoczynały układanie, wyklejanie czy toczenie czegokolwiek po leniwej ósemce. Pomocne w tym będzie wam dołączony załącznik leniwej ósemki z poprzedniego ćwiczenia .

Oczywiście koniecznie zróbcie zdjęcie swoich kreatywnych ósemek i wyślijcie do nas.

TERAPEUTA PEDAGOGICZNY proponuje...

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE #ZOSTANWDOMU

 Dziś  zapraszam Was w podróż do KRAINY WYOBRAŹNI, w trakcie której możecie poznać niesamowite miejsce, mianowicie sklep. Wyobraźcie sobie, że jest to „ CZARODZIEJSKI SKLEP”. Sklep ten rządzi się własnymi niecodziennymi, czasem bardzo dziwnymi zasadami.

Poproście rodziców i rodzeństwo o wspólną zabawę – będzie więcej pomysłów i radości ze wspólnej zabawy…

  • Wchodząc do sklepu zauważacie kartkę na drzwiach: ”W dniu dzisiejszym obsługujemy tylko i wyłącznie osoby, które:
  • mają dzisiaj dobry humor (pokażcie miny, jaki macie dzisiaj humor)
  • mają siostrę
  • mają brata
  • lubią bawić się ze swoim rodzeństwem
  • mają na sobie coś niebieskiego (wymieniamy kolor jaki, tylko nam wpadnie do głowy)
  • piły kakao na śniadanie …

Polecenia  wymyśla losowo wybrana osoba lub uczestnicy zabawy na przemian;

  • Wyobraź sobie, że jesteś szczęśliwcem i możesz dzisiaj wejść do tego sklepu. Wita Cię miły staruszek i informuje, że w sklepie jest promocja… każdy kupujący może wybrać sobie jedną rzecz zupełnie za darmo, jeśli zagra z nim w grę.

Gra polega na tym, że sprzedawca zadaje pytanie, a ty musisz na nie szybko odpowiedzieć:

Co można otworzyć?
Co można zamknąć?
Co można policzyć?
Co można zobaczyć?
Co można dotknąć?…..itd. według własnych pomysłów

Wylosujcie jedną osobę, która będzie sprzedawcą, możecie też się zamieniać rolami;

  • SUPER! Udało Ci się, możesz do zakupów wybrać jedną rzecz za darmo. Wyobraź sobie co to mogłoby być, a pozostali uczestnicy niech spróbują odgadnąć. Postaraj się opisać tę rzecz: jaki ma kolor, czy jest duża, co możemy z nią robić, czy jest do jedzenia, czy można ją zjeść…..a pozostali uczestnicy spróbują ja odgadnąć, mogą zadawać pytania – ale Ty odpowiadasz tylko „TAK” – „NIE”
  • Zakupy zrobione? Trzeba je rozpakować… jeśli macie kolorowe gazety, kartki papieru, kopertę A-4, nożyczki, klej, sznurek/kawałek wstążki spróbujcie przygotować swoją torbę na zakupy. Naklejcie na nią wszystko, co kupiliście. Potem niech każdy opowie, jakie zrobił zakupy.

POWODZENIA!!!
terapeuta pedagogiczny Beata Wilk

Przejdź do treści Przejdź do menu