SŁONECZNA CHATKA proponuje…7.04.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopiapisanki-rysunki-kolekcji-1-400-37578562 — kopia (2) pisanki-rysunki-kolekcji-1-400-37578562 — kopia (3) pisanki-rysunki-kolekcji-1-400-37578562 — kopia (4) pisanki-rysunki-kolekcji-1-400-37578562 — kopia pisanki-rysunki-kolekcji-1-400-37578562

Dzisiaj ostatni dzień nauki i zabawy przed świętami. Przygotowaliśmy dla was karty pracy z zabawami matematycznymi, kodowaniem, zabawami na spostrzegawczość, a także propozycje stroików świątecznych, zabaw logopedycznych, relaksacyjnych i zajęcia z jęz. angielskiego. Każdy na pewno znajdzie coś ciekawego dla siebie. Na koniec, żeby nie przeszkadzać dorosłym w świątecznych przygotowaniach – obejrzyjcie zaproponowane przez nas audycje telewizyjne. Może jakieś pomysły świąteczne z nich zaczerpnięte wykorzystacie w swoich domach.

Propozycje audycji o tematyce świątecznej

Wykorzystując okres wielkanocny przygotowaliśmy dwie audycje do wyboru skierowane dla najmłodszej widowni.

  • Audycja „Domisie” pt.: „Wielkanocna przygoda”

https://vod.tvp.pl/video/domisie,wielkanocna-przygoda,10417796

Trwają przygotowania do Wielkanocy. Amelka kończy pieczenie domisiowej baby – najlepszego na świecie ciasta. Bazyli dzielnie jej w tym pomaga. Tymczasem Eryk znajduje w lesie pięć jajek – czyje one mogą być? Może Teofil wyjaśni tę zagadkę?

  • Katolicka audycja „Ziarno” pt.: „Wielkanoc – święto nad świętami”

https://vod.tvp.pl/video/ziarno,wielkanoc-swieto-nad-swietami,4248636

W „Ziarnie” już pachnie świętami i wszyscy przygotowują się do przeżycia Wielkanocy. Dzieci w programie powiedzą, co powinno znaleźć się w koszyczku ze święconką i co powinno znaleźć się na stole podczas wielkanocnego śniadania. A „bohaterem” tego odcinka będzie… jajko. W programie spotkanie z Doktorkiem i konkurs bpa Antoniego Długosza.

Tegoroczne Święta Wielkanocne spędzimy w swoich domach z najbliższymi. Nie będzie wizyt rodzinnych, sąsiedzkich, wyjazdów i przyjazdów. Podzielmy się zatem wśród społeczności SŁONECZNEJ CHATKI swoimi dekoracjami,  stroikami świątecznymi, zwyczajami, obyczajami rodzinnymi przygotowywanymi potrawami, przysyłając do nas zdjęcia, tak jak do tej pory. Powstanie z nich poświąteczna galeria, którą zamieścimy na naszej stronie. Czekamy z niecierpliwością……

BYSTRE OCZKO – ćwiczenia rozwijające spostrzeganie i pamięć wzrokową

opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa

Dziękujemy fundacji Pro Libres na zgodę na publikację materiałów.

KODOWANIE Z ROBOTEM PHOTONEM - dzieci starsze

opracowanie: Ewa Bąk i Anna Kolp

Jaką drogę musi przebyć robot od zajączka do koszyczka? Poprowadź robota tak, żeby po drodze zebrał wszystkie pisanki. Jeśli wykonasz zadanie, wyślij zdjęcie kodu drogi a my sprawdzimy czy Ci się udało.

Życzymy miłej zabawy

Zaprogramuj drogę robota photona od ZAJĄCZKA DO KOSZYCZKA

INNOWACJA #ZOSTAŃWDOMU

opracowanie: Anna Wachowska, Gabriela Morąg, Beata Wilk

j1j2j3j4j5j6

INNOWACJA#zostańwdomu propozycja nr 6

w1 w2

INNOWACJA#zostańwdomu propozycja 7

Uprzejmie informujemy, że pedagog terapeuta będzie pełnił dyżur
w dniu 07.04.2020 w godzinach 10:00 – 11:00
pod numerem telefonu 34 351-14-02.

Zabawy logopedyczne o tematyce świątecznej

opracowanie: Joanna Bełkot

Pisanka-zabawa oddechowa

Do zabawy przygotowujemy, kartkę papieru, słomkę, wycięte z kolorowego papieru drobne np. kwiatuszki, kółka ,wzorki, to wszystko co przyda wam się do ozdabiania pisanki, klej, nożyczki.

Za pomocą słomki(wsysając powietrze do ust) układamy gotowe elementy na jajku. Wystarczy je potem przykleić klejem. I pisanka gotowa! Powodzenia!

Bajka artykulacyjna „Wielkanoc”

Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki i wspólnie wykonujcie ćwiczenia.

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (robimy z języka miskę – przód i boki języka unosimy ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu), dodaje masło (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera (przesuwamy językiem po górnych zębach, następnie po dolnych). Ciasto już się upiekło (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, nadymając policzki, następnie wypuszczamy powietrze ustami). Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami (dotykamy językiem każdego górnego zęba), orzechami (dotykamy językiem każdego dolnego zęba).

Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwamy język z buzi i wykonujemy nim szybkie ruchy w kierunku nosa i brody), dodaje majonezu, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).

Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwamy język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane (wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze w kierunku nosa) i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychamy powietrze nosem, wydychamy buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykamy językiem różnych miejsc na podniebieniu), kółka (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), paski (oblizujemy górną wargę, górne zęby, miejsce za zębami, następnie dolną wargę, dolne zęby, miejsce za zębami), kratkę (dotykamy, językiem naprzemiennie zębów dolnych i górnych, językiem następnie prawego i lewego kącika ust). I już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów), bo może już świętować.

Podobała się wam historyjka? Wiemy już jak pan Języczek przygotowywał się do świąt? A jak wyglądają przygotowania w waszych domach. Zróbcie zdjęcia i przyślijcie do Nas.

Źródło:

www.logopestka.pl
www.logopediapraktyczna.pl

Sprawdź się- jeśli chcecie poćwiczyć i sprawdzić czy dobrze mówicie polecamy  stronę :wordwall.net/pl logopedia. Znajdziecie tam wiele ćwiczeń usprawniających wymowę. Będziecie się doskonale bawić. Powodzenia.

                                                                                                                                  logopeda  Marzena Drab

 

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:

  • zabawa ruchowa:  „Ręka, noga”

Stuk, stuk, stuk moja ręka lewa,
stuk, stuk, stuk moja ręka prawa,
stukam nimi głośno, wyklaskuję brawa.
Tup, tup, tup moja lewa nóżka,
Tup, tup, tup moja prawa nóżka,
tupię nimi głośno,
chodzę jak kaczuszka.

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

  • „turlanie  jajeczka” – dorosły turla dziecko.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „rozwijanie kwiatów”- dziecko zwinięte w kłębek, a dorosły próbuje „rozwinąć pączek”, delikatnie ciągnąc go za nogi i ręce.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „ wiosenne słońce” – dziecko z dorosłym leżąc na brzuchach trzymają się za ręce na sygnał dany przez dorosłego unoszą ręce, nogi (promyki) w górę, poruszają nimi w jedną i drugą stronę.

źródło:
www.sosw.bochnia.pl

Język angielski. Propozycje zabaw dla wszystkich grup

Drogie dzieci,

życzę Wam oraz Waszym Rodzicom zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych! Mam nadzieję, że zajączek obdaruje Was wspaniałymi słodkościami.

opracowanie: Agata Pluska

A teraz kilka ciekawostek 🙂

Czy wiecie, że…

  • w Anglii dzieci biorą udział w zabawie zwanej „polowaniem na jajka”? Dzieci szukają
    w ogrodzie czekoladowych jajek, a wygrywa ten, kto znajdzie ich jak najwięcej. Istnieje również zwyczaj zbierania czekoladowych jajek przez dzieci podczas chodzenia od domu do domu. W zamian za otrzymanie jajek dzieci śpiewają piosenkę;
  • w Niemczech natomiast zając wielkanocny chowa dzieciom pisanki lub słodycze w domu lub w ogrodzie? W niektórych regionach, podobnie jak to ma miejsce w Anglii, dzieci chodzą w Wielkanocną Niedzielę po domach sąsiadów i proszą o świąteczne łakocie.

Nauczymy się teraz piosenek o wielkanocnym zającu!

  • Pamiętacie jak literowaliśmy imię psa Bingo w piosence? Czas na literowanie nazwy króliczka po angielsku – BUNNY!

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

  • W tej piosence powtarzajcie czynności za króliczkiem. Czy potraficie powtórzyć je wszystkie? 😉

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Wykonajcie też własną kartkę z zającem.

EASTER-BUNNY-craft2

  • Schemat do wydrukowania:

http://print.krokotak.com/p?x=591bf55e4c0d44319acb87a9729c21b7

  • Instrukcja krok po kroku:

http://krokotak.com/2020/03/easter-bunny/

Happy Easter! – Wesołych Świąt Wielkanocnych! 🙂

Przejdź do treści Przejdź do menu