SŁONECZNA CHATKA proponuje…wtorek, 21.04.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
ZABAWY NA WIEJSKIM PODWÓRKU
Witamy Was bardzo serdecznie i zapraszamy do zabawy. Zabieramy Was dziś do miejsca już Wam znanego. A gdzie? Odgadnijcie sami. Udanej zabawy!
opracowanie: Joanna Bełkot i Anna Świder
Poproście osobę dorosłą o przeczytanie zagadki, a następnie odpowiedzcie na pytania?
Różne zwierzęta tam bywają
pewnie wszystkie się znają,
chodzą, brykają i skaczą,
muczą, gęgają i gdaczą.
Każde z nich domek swój ma
pan gospodarz o nich dba……(zagroda)
A teraz odpowiedzcie na pytania na temat wiejskiego podwórka:
- Kto z Was był na wiejskim podwórku?
- Kogo tam można spotkać?
- Kto zajmuje się zwierzętami?
- Gdzie zwierzęta śpią?
ZADANIE DLA DZIECI STARSZYCH (6-latków)
- Poproście mamę lub tatę aby wspólnie z tobą przeczytali tekst i wykonajcie ćwiczenie
Załącznik 1 Karta pracy.Wykonaj polecenia
- Poproście rodziców o odtworzenie piosenki, starajcie się śpiewać razem z dziadkiem farmerem.
- Aby powtórzyć głosy zwierząt zobaczcie film:
DO ZABAWY ZAPROŚCIE SWOJE RODZEŃSTWO ORAZ MAMĘ, KTÓRA PRZECZYTA WAM RYMOWANKĘ. PODCZAS ZABAWY PRZYPOMNICIE SOBIE WIEJSKIE ZWIERZĄTKA.
Przebieg zabawy: Mama mówi rymowankę, a dzieci ustawiają się gęsiego i naśladują dane zwierzę, którego nazwę powiedziała mama. Powodzenia!
- Polną dróżką aż pod las, idą…. (kury ) w letni czas – dzieci zamieniają się w kurki, naśladują ich zachowanie(ręce zginamy w łokciach i machamy jak skrzydełkami), naśladują dźwięk kury(ko,ko,ko)
Zmiana zwierzątka –
- Polną dróżką aż pod las biegną….( konie) w letni czas(naśladujemy kląskanie, iha, iha)
Zmiana zwierzątka –
- Polną dróżką aż pod las skaczą …….(barany) w letni czas(naśladujemy podskakiwanie baranów, be,be,be.) itp.
OPOWIADANIE PT. „ DZIEŃ DOBRY ZWIERZĄTKA”.- Zadanie dla dzieci młodszych
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
- Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
- Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
- Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
- Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
- W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
- Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie). A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).
TERAZ PROPONUJEMY WAM KILKA PROPOZYCJI PRAC PLASTYCZNO – TECHNICZNYCH.
MAMY NADZIEJĘ, ŻE KAŻDY Z WAS ZNAJDZIE COŚ DLA SIEBIE.DO DZIEŁA!
KROWA Z ODBICIA DŁONI- praca dla dzieci młodszych



Źródło: www.supersimple.com
KURCZACZEK MALOWANY WIDELCEM-praca dla dzieci młodszych i starszych
Do wykonania tego kurczaczka potrzebujemy kartkę A4 w jasnym kolorze, ołówek, okrągły przedmiot np. talerzyk, żółtą farbę, kawałek pomarańczowej kartki, pomarańczowa kredka, klej , czarny pisak lub gotowe oczka do przyklejenia no i oczywiście widelec.



Źródło : www.lubietworzyc.blogspot.com
KROWA Z PAPIEROWEGO STOŻKA – praca dla dzieci starszych
Do wykonania tej pracy plastyczno – technicznej potrzebujemy kartkę białego papieru, kartkę różowego papieru, czarną i białą farbę oraz czarny pisak.
Z białej kartki papieru wycinamy koło z którego następnie formujemy stożek. Z różowego papieru wycinamy pyszczek krowy, natomiast z białego papieru wycinamy uszy które za pomocą kleju mocujemy na stożku. Czarnym pisakiem dorysowujemy resztę elementów naszej krowy tj. oczy, łatki, buzię. Na koniec przy użyciu białej farby lub korektora tworzymy nozdrza naszej krowy.
I nasza krówka jest gotowa.
Źródło : www.preschoolactivities.ue
Mamy nadzieję, że nasze propozycje zabaw Wam się podobały. Życzymy udanej zabawy!
www.pinterest.pl
www.youtu.be.pl
www.logopestka.pl
www.preschoolactivities.ue
www.supersimple.com
www.lubietworzyc.blogspot.com
opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa
opracowanie: Gabriela Morąg
Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:
- „zrób to”- siedząc w kółku dzieci wykonują polecenia np. kręcimy głową, unosimy rękę do góry, klepiemy kolano, chwytamy ucho, machamy stopami, dotykamy głowy naszego sąsiada itp. a później same wymyślają czynności i pokazują;
Ćwiczenia oparte na relacji „z”:
- „jazda na rowerku” – dorosły na czworakach wozi siedzące mu na plecach dziecko;
„Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:
- „rowerowe przepychanki”- partnerzy odpychają się od siebie nogami prostując je w kolanach;
Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:
- „podróże rowerowe” – dziecko na rulonie z koca są ciągnięte przez dorosłego po sali z różną szybkością i w różne strony;
opracowanie: Agata Płuska
Drogie dzieci,
it’s time to sing something! Czas, aby coś zaśpiewać! 🙂
- Poznamy dzisiaj kolejną piosenkę o zwierzątkach. Niektóre z nich już znacie, a niektóre będą dla Was całkiem nowe. Postarajcie się je zapamiętać.
https://www.youtube.com/watch?v=HGgsklW-mtg&feature=emb_logo
- Poproście teraz rodziców o wydrukowanie karty pracy.
- Polecenie: Policz, ile jest słoni, ile widzisz węży, a ile wiewiórek. Obok każdego zwierzątka wpisz ilość.
https://supersimple.com/downloads/hickory-dickory-crash-worksheet-find-and-write-bw.pdf
opracowanie: Agata Płuska
Drogie dzieci,
it’s time to sing something! Czas, aby coś zaśpiewać! 🙂
Przypomnimy dziś sobie piosenkę o psie Bingo 🙂 Przeliterujcie jego imię.
https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g&feature=emb_logo
Następnie wybierzcie obrazek, który najbardziej Wam się podoba i poproście rodziców o jego wydrukowanie. Pokolorujcie go.