SŁONECZNA CHATKA proponuje… środa, 15.04.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia — kopia    oooooooooooo — kopia    oooooooooooo — kopia — kopia

Dziś kolejna literkowa środa. Zapraszamy na zabawy i ćwiczenia z  literą F, f.
Na koniec proponujemy wykonać jako pracę plastyczną – wycinankę „Gazetowa fotografia pieska albo kotka”. Zdjęcia prac mile widziane. Zapraszamy 🙂

opracowanie : Anna Kolp i Ewa Bąk

JESTEM MAŁYM FOTOGRAFEM

Jestem małym fotografem, różne zdjęcia robić potrafię
Cyk, cyk, cyk i zdjęcie zrobię w mig.
A kogo takiego? Zwierzątka mojego!

  • Na jaką głoskę rozpoczyna się wyraz „fotograf”?
PREZENTACJA LITERY F

Dzisiaj poznamy wielką i małą literę F, f

  • Spróbuj ułożyć wielką lub małą literę, pisaną lub drukowaną z dowolnych materiałów.

PRACA PLASTYCZNA „Gazetowa fotografia”

Wykorzystaj dostępne w domu gazety i stwórz „fotografię” pieska lub kotka. A może zrobisz „gazetową fotografię” innego ulubionego zwierzątka domowego. Zdjęcia prac mile widziane.

1 (1) 1 (2) 1 (3) 1 (4) 1 (5) 1 (6) 1

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

1.WESOŁE MIASTECZKO-ZABAWA ARTYKULACYJNA.

Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki, wspólnie wykonujcie ćwiczenia. Powodzenia!

W niedzielę rano Jasiu postanowił pojechać do wesołego miasteczka.
Ziewnął, przeciągnął się (naśladujemy) i zaczął gimnastykować (buzia szeroko otwarta, a język dotyka kącików warg, nosa, brody). Potem ubrał się i zszedł wolno po schodach (czubek języka dotyka każdego zęba na górze, potem na dole). Do wesołego miasteczka pojechał samochodem (mówimy „brum brum”).
W wesołym miasteczku na początku pojeździł na kucyku (kląskanie językiem). Następnie poszedł na karuzelę i wsiadł na osiołka (wołamy „io io”). Karuzela zaczęła się kręcić wolno, potem coraz szybciej (oblizywanie szeroko otwartych ust); wolno, a potem coraz szybciej. Potem Jasiu poszedł do wesołego pociągu, który gwizdał: uuu… Lokomotywa ruszyła powoli (mówimy powoli „szszsz” wolno) a potem coraz szybciej (mówimy „szszsz” szybko).
Było już późno, więc Jasiu wrócił z powrotem do domu samochodem (mówimy „brum brum”). Wszedł do mieszkania, a tam mama powitała go buziakiem (cmokamy). Po dniu pełnym wrażeń położył się spać i mocno zasnął (chrapiemy).
Dobranoc Jasiu!

Czy byliście kiedyś w wesołym miasteczku? Narysujcie swoją przygodę. Do dzieła!

2.TĘCZA- ZABAWA ODDECHOWA.

Do zabawy potrzebne będą: chmurka wycięta z białego koloru, słomka, klej, kolorowe paski papieru w kolorach tęczy, kulki z waty.

Czy wiecie jakie kolory ma tęcza? jeśli nie to odpowiedzcie na zagadki. Poproście rodziców o przeczytanie.

  • To kolor słońca….(żółty)
  • To kolor pomarańczy….(pomarańczowy)
  • To kolor serca…. (czerwony)
  • To kolor trawy…..(zielony)
  • To kolor błękitnego nieba….(niebieski)
  • To kolor śliwki……(fioletowy)

Zróbcie tęczę z kolorowych pasków. Dmuchnij słomką w kulki waty, aby schowały się na chmurce pod tęczą. Powodzenia.

Opracowały: Joanna Bełkot i Marzena Drab

Źródła:
Gabinet Logopedyczny – LOGOsens
„Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne” Anna Tońska-Mrowiec

INNOWACJA #ZOSTAŃWDOMU

Dziś chcielibyśmy Was zachęcić do propozycji Zosi z grupy „PSZCZÓŁEK” na wyhodowanie swojej fasolki. Wy również możecie prezentować nam Wasze propozycje.

opracowanie: Anna Wachowska, Gabriela Morąg, Beata Wilk

z2  z1

Czekamy na Wasze piękne fotorelacje zmieniających się ogrodów wiosną

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy MOTYLKI i BIEDRONKI

Drogie dzieci,
zapraszam do zabawy z j. angielskim! Are you ready!? Czy jesteście gotowi!? Let’s get started! Zaczynajmy!

opracowanie: Agata Płuska

Poznamy dzisiaj nazwy zwierząt mieszkających w Zoo. Powtarzajcie czynności za zwierzątkami 🙂

Postarajcie się też zapamiętać jak największą ilość nazw zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=87&v=OwRmivbNgQk&feature=emb_logo

Poproście teraz rodziców o wydrukowanie kart pracy.

  1. Polecenie: Pokolorujcie obrazki. Wytnijcie następnie wzdłuż linii przerywanych kwadraty ze zwierzątkami oraz kwadraty przedstawiające cienie zwierząt. Zagrajcie w memory. Starajcie się na głos wymawiać po angielsku nazwy zwierzątek odsłanianych na kartach.

https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-color-cut-and-paste-bw.pdf

Język angielski. Propozycje zabaw dla grupy PSZCZÓŁKI I ŻABKI

Drogie dzieci,
zapraszam do zabawy z j. angielskim! Are you ready!? Czy jesteście gotowi!? Let’s get started! Zaczynajmy!

opracowanie: Agata Płuska

Przypomnijcie sobie piosenkę o małym rekinku i jego rodzinie:

https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI&feature=emb_logo

  1. Następnie wybierzcie obrazek, który najbardziej Wam się podoba i poproście rodziców o jego wydrukowanie. Pokolorujcie go.

https://supersimple.com/downloads/baby-shark-worksheet-color.pdf

Przejdź do treści Przejdź do menu