SŁONECZNA CHATKA proponuje…piątek, 5.06.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
MIESZKAŃCY CZARNEGO LĄDU
Wszystkie dzieci na całym świecie, są takie same. Lubią skakać na jednej nodze i lubią zanudzać mamę.
Ale, czy wszystkie tak samo wyglądają? Czy mają podobne domy? Zobaczcie sami.
opracowanie: Dorota Tadeusiak – Śliwa, Iwona Drewek
Pokoloruj najładniej jak potrafisz kolorowanki – ZAŁ. NR 1 HISTORYJKA OBRAZKOWA O AFRYKAŃSKIEJ CÓRECZCE
Następnie ułóż z nich historię o Afrykańskiej Dziewczynce. Jeśli nie zapamiętałeś kolejności zdarzeń, posłuchaj bajki jeszcze raz.
Afrykanie to ludzie o ciemnym kolorze skóry, którzy przeważnie żyją w małych wioskach. Domy afrykańskie są różnorodne. We wioskach chatki bywają zbudowane z liści bananowych ułożonych na rusztowaniu z lian. Chatki te służą głównie do spania, gdyż cały czas spędza się głównie na powietrzu. Buduje się też domy na szkielecie z drewnianych patyków, które przeplata się na wzór wiklinowych koszy a następnie oblepia się gliną zmieszaną z krowim nawozem. W miastach stoją domki sklecone z desek, skrzynek, blachy, i innych materiałów. Niedaleko od takich miejsc stoją luksusowe hotele i wille bardzo bogatych ludzi.
Afrykańskie dzieci bawią się orzechami i kręglami z orzechów palmowych. Rodzice robią dla nich lalki, trąbki, kukiełki i inne zabawki, w tym bębny i łuki.
Od wczesnego dzieciństwa Afrykańczycy są uczeni, że wszystko co się ma trzeba się dzielić ze swoimi braćmi i siostrami. W Afryce czas płynie powoli. Prawie nikt nie używa zegarka.
W wielkiej dżungli tuż nad rzeką dzieci w szkole uczą się.
Często psocą, dokazują, ale nie są wcale złe.
Teraz cicho, skończcie krzyki! Zaczynamy lekcję matematyki.
Oto są zadania. Kto je dobrze dziś rozwiąże to 6 dostanie 😉
W ZAŁ. NR 2 W AFRYKAŃSKIEJ SZKOLE są kartoniki z obrazkami bananów i orzechów oraz cyfry i znaki matematyczne dla starszych dzieci, którymi dzieci mogą ilustrować zadania.
-
Zadanie nr 1
Jedna małpka łakomczuszek zerwała z drzewa 4 banany
( dzieci układają 4 banany, a dzieci starsze pod nimi kartonik z cyfrą 4)
Potem zerwała jeszcze 2.
( w pewnej odległości dzieci dokładają 2 banany, a dzieci starsze pod nimi kartonik z cyfrą 2 )
Ile razem bananów małpka ma?
- ( zadaniem dzieci jest policzenie bananów, a dzieci starszych wskazanie odpowiedniej cyfry)
- Jakie znaki trzeba wstawić miedzy liczbami, aby zapisać, że małpka miała 4 banany, a potem jeszcze 2 i ile jest razem
- ( zadaniem dzieci starszych jest ułożenie zapisu dodawania)
-
Zadanie nr 2
Temat zadań jest wam znany, policzymy znów banany.
7 ich kupiła mama dla synka hipopotama.
Synek zjadł 5 na śniadanie.
To nie dużo i nie mało. Ile jeszcze mu zostało.
( rozwiązanie przebiega jak poprzednio, tym razem należy zabrać 5 bananów. )
-
Zadanie nr 3
Drogie dzieci, me pociechy policzymy wnet orzechy.
Nie chciały krokodyle pić wody z Nilu.
Jeden kupił dla siebie 2 orzechy.
A dla córki swej pociechy, kupił aż orzechów 5.
Policz, ile kupił razem.
-
Zadanie nr 4
Na jednym drzewie rośnie 8 orzechów.
Przyszedł mały Bambo, zerwał 2
Ile drzewo owoców teraz ma?
KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE#ZOSTANWDOMU
W tym tygodniu zapraszam Was do zabawy „Tropiciel kształtów”:
- rodzic wycina z dowolnego papieru koło i kwadrat, kładzie je kolejno przed dzieckiem, prosząc, aby dokładnie się im przyjrzało. Następnie dziecko otrzymuje figury rozcięte na dwie części (potem cztery lub więcej w zależności od możliwości dziecka) i ma złożyć taką samą figurę, spoglądając na wzór;
- wyobraź sobie, że Twój nos to ołówek…spróbuj nim narysować koło, potem kwadrat – głowa podąża za ruchem nosa;
- teraz rodzic rysuje nosem figury, a Ty odgadnij jaką figurę narysował;
- rozejrzyj się dookoła, wyszukaj różne przedmioty, które są kołem – nazwij je;
- teraz tak samo – tylko wyszukaj kwadraty;
- na kartce papieru narysuj kilka kół (lub wykorzystaj Karta pracy- spostrzeganie) i zamień je
- w różne przedmioty codziennego użytku, np.:
- powtórz ćwiczenie tak samo – tylko z kwadratami…udanej zabawy
Percepcja wzrokowa jest niezbędnym elementem prawidłowego funkcjonowania człowieka. Jeśli nie jest odpowiednio rozwinięta, dziecko ma trudności z nauką czytania, pisania, liczenia. Ma znaczący wpływ na właściwy przebieg podstawowych umiejętności edukacyjnych dziecka.
Dlatego istotne jest osiągnięcie dojrzałości tych obszarów, jeszcze przed pójściem dziecka do szkoły.
Dla rodziców:
POZDRAWIAM!
Terapeuta pedagogiczny Beata Wilk
ENGLISH ZONE – STREFA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 🙂
Drogie dzieci, czy zastanawiałyście się, jak nazywają się Wasze przedszkolne grupy w j. angielskim? Dzisiaj poznacie piosenkę o motylku, biedronce i pszczółce…
… oraz o żabkach 🙂
https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=TtX8yVEF0-w&feature=emb_logo
Możecie także poprosić rodziców o wydrukowanie odpowiedniej maski.
Biedronka: https://printable-photo-booth-props.com/spring/lady-bug-mask.png
Pszczółka: https://printable-photo-booth-props.com/spring/honey-bee-mask.png
Have a good time! 🙂
Życzę Wam dobrej zabawy!