SŁONECZNA CHATKA proponuje…30.03.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia    55    9    8    7

TOLERANCJA – TRUDNE SŁOWO

W pewnym mieście mieszkał chłopiec o imieniu Jerzyk, który różnił się trochę od innych dzieci. Chodził do przedszkola, ale nie zachowywał się tak jak inne przedszkolaki, przez co miał kłopoty w nauce i znalezieniu kolegów. Dzieci często śmiały się z niego, bo go po prostu nie rozumiały. Bardzo martwiło to jego mamę i panią w przedszkolu, dlatego postanowiły mu pomóc. Opowiedziały dzieciom, co Jerzyk lubi, czego się boi i zaprosiły je do wspólnej zabawy.

Opracowanie: Anna Kolp i Ewa Bąk

ZABAWA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

Jerzyk ma kłopoty w rozróżnianiu ludzkich twarzy. Pomóż  mu znaleźć takie same twarze łącząc je w pary.

ZABAWA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ  – karta pracy

ZABAWA KLASYFIKACYJNA

Jerzyk najlepiej lubi się bawić układając, porządkując różne przedmioty. Wybierz wśród swoich zabawek 3 kolory klocków, poukładaj je według kolorów, policz , aby w każdym zbiorze było po 10 i poukładaj je w równych rzędach.

RYSOWANIE KROK PO KROKU

Jerzyk nie za bardzo umie narysować coś z pamięci, ale potrafi wykonać pracę krok po kroku. Spróbujcie i wy narysować coś w ten sposób.

_DSC2658    _DSC2666    _DSC2670    _DSC2673    _DSC2678

KODOWANIE Z ROBOTEM PHOTONEM - dzieci starsze

Pani przyniosła do przedszkola nową zabawkę edukacyjną- robota kodującego. Bardzo się wszystkim dzieciom spodobał, Jerzykowi też. Spróbujcie  wykonać następujące zadanie – jeśli sami nie potraficie, poproście dorosłego o pomoc. Wyślijcie zdjęcie z kodem, sprawdzimy czy robot dojdzie do celu.

ZAPROGRAMUJ ROBOTA PHOTONA

Przypomnij sobie pracę z Photonem

PRACA Z WIERSZEM - TOLERANCJA

WIERSZ „TOLERANCJA” Antonety-Anny Bednarek

Tolerancja! Co znaczy?
Szanuj człowieka, który wygląda, myśli i robi inaczej!
Inaczej niż ty, czy ja, bo on także rację ma.
Rację, z którą ty się nie musisz zgadzać,
ale to nie znaczy, że masz go obrażać.
Szanuj poglądy każdego, że są inne od twoich, nic ci do tego.
Na siłę nie przekonuj, szanuj.
Szanuj każdego.
Zdrowego i ułomnego.
Białego, kolorowego.
Tolerancja właśnie to znaczy, że szanujemy każdego,
mimo, że wygląda, myśli i robi inaczej.

  • Rozmowa z dziećmi na temat, co to znaczy „tolerancja?” (poszanowanie poglądów, zachowań i cech innych ludzi, a także ich samych).
  • LITERKOWA PLĄTANINA – karta pracy

ZAJĘCIE KULINARNE - pieczenie muffinków

Jerzyk lubi mamie pomagać w kuchni: wyciąga różne produkty z szafek, później odkłada je na miejsce. Szczególnie lubi pomagać przy pieczeniu ciast i ciasteczek. Bo Jerzyk to taki mały łakomczuszek. Dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień Muffinka – może upieczecie razem z rodzicami te smaczne babeczki. Podajemy przepis i życzymy smacznego!

WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.19.08 (1)    WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.19.08 (1)    WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.19.08 (1)    WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.19.08 (1)    WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.19.08 (1)

Kto dzisiaj nie piecze- może pokolorować babeczki, muffinki- karta pracy.

Zapraszamy wszystkich naszych przedszkolaków do udziału
w Rodzinnym konkursie plastycznym „ O książki dbamy – zakładki używamy”

REGULAMIN Rodzinnego konkursu plastycznego „ O książki dbamy – zakładki używamy”

Rodzinny konkurs plastyczny  – O książki dbamy – zakładki używamy

 Cele konkursu:

  • rozbudzenie zainteresowań czytelniczych;
  • pobudzenie wrażliwości artystycznej i aktywności twórczej dzieci
  • doskonalenie sprawności manualnych;
  • rozbudzenie świadomości poszanowania książek.

Regulamin konkursu:

  1. Organizatorem konkursu jest Przedszkole Miejskie nr 2 w Lublińcu
  2. W konkursie biorą udział rodziny dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 2 w Lublińcu.
  3. Jeden autor może dostarczyć jedną pracę plastyczną.
  4. Zadaniem uczestników jest wykonanie dwustronnej zakładki do książki. Praca może być wykonana dowolną techniką (np. rysunek, malarstwo, kolaż, techniki mieszane itp.). Mogą zostać użyte dowolne materiały które nie brudzą i nie niszczą książki. Kształt pracy dowolny.
  5. Praca powinna posiadać dołączoną metryczkę do zakładki:

     Imię i Nazwisko Autorów/np. imię dziecka z mamą/ pracy, grupa,

  1. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu.
  2. Prace przechodzą na własność Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do ich eksponowania na wystawie w przedszkolu i stronie internetowej przedszkola.
  3. Uczestnicy otrzymują dyplom uczestnictwa, a najciekawsze prace zostaną nagrodzone.
  4. Prace oceniać będzie Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora.
  5. Przy ocenie prac Komisja będzie brała pod uwagę: pomysłowość, różnorodność materiałów wykorzystanych do wykonania zakładki, oryginalność i estetykę.
  6. Termin nadsyłania prac: 27.04.2020 r.
  7. Prace prosimy dostarczyć bezpośrednio do grupy „Żabek”
  8. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi na początku maja
  9. Szczegółowych informacji na temat konkursu udzielają: Iwona Drewek, Dorota Tadeusiak – Śliwa

TERAPIA RĘKI

Zapraszam na kolejne zabawy usprawniające małe rączki.

opracowanie: Iwona Drewek

  • Wspólnie możemy pomalować farbami rolki po papierze i ustawiać wg wzoru, lub kolorami ustawiać wieżę.
  • Banalnie prosto i bardzo krótko, ćwiczenie wzmacnia mięśnie rąk i jest sposobem na dobrą zabawę, do której potrzebujemy tylko gumki recepturki i rolkę po ręczniku papierowym.

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia  kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni:

  • „sprzątanie” – naśladowanie  ruchów podczas sprzątania
    mycie okien – ruchy koliste pionowe,
    pranie firanek – pocieranie dłoni o siebie,
    ścieranie kurzu – ruchy poziome proste,
    mycie podłogi – przesuwanie dłoni po podłodze,
    trzepanie dywanu – klepanie partnera po plecach,
    zamiatanie – jedna noga  jest miotłą (dziecko chodzi po pokoju nie zginając jednej nogi).

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

  • „zwijanie dywanu”– turlanie dziecka po podłodze.

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „odsuwanie mebli” – dorosły przesuwa siedzące, leżące na podłodze dziecko rękami, nogami, głową, później zamiana ról.

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „podłoga- sufit”- unoszenie koca w górę, opuszczanie w dół.

źródło:
www.sosw.bochnia.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu