SŁONECZNA CHATKA proponuje…środa, 13.05.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
Na wiosennej łące
Dzisiaj w Literkową Środę zapraszamy na wiosenną łąkę. Będziecie ćwiczyć spostrzegawczość, przeliczać, czytać i uzupełniać tekst, wyszukiwać litery w tekście, a na koniec stworzycie pracę plastyczną „wiosenna łąka”.
opracowanie: Ewa Bąk i Anna Kolp
Polecenie: przyjrzyj się uważnie obrazkowi. Jakie zwierzęta widzisz? Policz je i zapisz wyniki w KARCIE PRACY DO ZADANIA NR 2. Młodsze dzieci, jeśli nie potrafią pisać cyfr mogą narysować odpowiednią liczbę kropek. Powodzenia!
Właściwe odpowiedzi podamy w wieczornej galerii.
Wiosenna łąka pachnie kolorowymi, kwiatami: dużymi i małymi. Wśród nich spotkać możemy niezapominajkę. Zapraszamy do zabawy z literami.
Polecenie: wykorzystując wiersz i inne informacje, z jakimi zapoznałeś się dzisiaj wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką- może to być rysunek kredkami, mazakami, farbami, ale niekoniecznie pędzlem, czy wycinanka. Możesz też połączyć wszystkie te techniki. Liczymy na twoją wyobraźnie plastyczną. Zdjęcia prac mile widziane!
źródło:
Pinterest
opracowanie: Iwona Drewek
,,Wycinanki’’
Na początek możemy wręczyć dziecku nożyczki i niepotrzebne kartki, aby cięło na kawałki ,,byle jak’’. Najważniejsze, żeby rączka przyzwyczaiła się do prawidłowego trzymania nożyczek. Później wycinanie po liniach prostych aż do wycinania bardziej skomplikowanych kształtów.
Na zdjęciach jest Hania, która jest leworęczna i ma nożyczki dla dzieci leworęcznych. To bardzo ważne.
opracowanie: Gabriela Morąg, Anna Wachowska, Beata Wilk
Udowodniono, że człowiek, który ma bliski kontakt z naturą oraz zielenią, posiada lepsze samopoczucie oraz rzadziej choruje.
Kwiaty doniczkowe nie tylko ozdabiają dom, ale i oddziałują na zdrowie i nastrój domowników, dodają energii. Dodatkowo wspaniale upiększają przestrzeń mieszkalną i wprowadzą wiosnę do wnętrza.
Dobierając odpowiednie dodatki, takie jak osłonki, sprawiamy, że kwiaty pięknie się prezentują i nadają pomieszczeniom świeżość oraz przytulność. Wprawdzie to kwiat zdobi doniczkę, ale i ona jest ważnym elementem kompozycji.
Zadbaj o wyjątkową aranżację.
Podpowiemy Ci, jak stworzyć doniczki i osłonki ozdobne w TWOIM wyjątkowym stylu…
- p. Dyrektor wykorzystała: pudełko po chusteczkach higienicznych, pasek papieru w srebrnym kolorze, wstążkę z serduszkami:
- p. Gabrysia zrobiła osłonkę z tektury i sznureczka:
- p. Beata z drewnianych klamerek i plastikowego pudełeczka (klamerki można pomalować na dowolny kolor, jeśli nie macie pudełeczka poproście dorosłego, żeby odciął na ok.2 -4 cm dno plastikowej butelki):
Pamiętacie, jak tworzyliśmy wspólnie?
Doniczki ozdobne są pięknymi ozdobami domów, balkonów, tarasów a zwłaszcza ogrodów.
Dla tych którzy mają ogrody:
Doniczki to nie tylko miejsce dla roślin, ale i piękna ozdoba każdego domu…
Można więc do minimum ograniczyć wydatki i za niewielkie pieniądze cieszyć się pięknym wystrojem i dobrym samopoczuciem. Warto korzystać z dobrodziejstw natury i wspomagać się roślinnością.
PROPOZYCJA NR 12: Osłonka na doniczkę z masy papierowej
PROPOZYCJA NR 12
Możecie ten pomysł wykorzystać przy okazji zbliżającego się święta: DNIA MAMY. Tu znajdziecie kilka fajnych pomysłów:
opracowanie: Anna Świder
Na początek zapraszam Was do zabawy z wierszem. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza i oczywiście rodzice spróbujcie ćwiczyć razem z dziećmi.
„Kolano do rączki” – wiersz
Kolano do rączki, rączka do kolana
i tak już ćwiczymy z uśmiechem od rana.
Buzie nam się śmieją, dobrze się bawimy,
razem z naszą mamą z ochotą ćwiczymy.
Podczas wiersza dzieci rytmicznie unoszą na przemian lewą rękę do prawego kolana i prawą do lewego. Wiersz można powtórzyć kilkakrotnie zwiększając za każdym razem tempo. Należy pamiętać jednak o tym, aby ćwiczenie niezależnie od tempa wykonywać starannie.
A teraz chciałabym zapoznać Was z nowymi ćwiczeniami:
- Energetyczne ziewanie
Po kilku próbach, ziewanie na niby powinno zamienić się w prawdziwe.
- Pompowanie piętą
Na koniec zapraszam Was wszystkich do ogrodu po wiosenne kwiaty na bukiet….
Dzieci maszerują i zrywają kwiaty (ruchy naprzemienne). Rozglądamy się po ogrodzie z zadziwieniem „Ile rozkwitło wiosennych kwiatów, tu stokrotki, tam narcyz” (sowa oraz powtarzanie głosek o,a na wydechu). Zrywamy dalej kwiaty, mamy ich tak dużo że zmęczyły nam się ręce. Rysujemy kwiaty (rysowanie oburącz). Ponieważ rozbolały nas też nogi, robimy sobie masaż na siedząco oraz na stojąco (pompowanie piętą). Rozluźniamy całe ciało, wykonując luźne skłony, wreszcie przeciągamy się i ziewamy (energetyczne ziewanie). Podnosimy zerwane kwiaty i wracamy do domu.
Źródło:
K.Bayer E.Cieplińska „Od ćwiczenia do myślenia”
E.Dzionek M.Gmosińska A.Kościelniak M.Szwajkajzer „Kinezjologia edukacyjna”