SŁONECZNA CHATKA proponuje…środa, 13.05.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia — kopia    2e2812a1c9a5ae55edfff2101033ced0    4c69fcd83a7aaaa884eee2e2fc8f3b62    a (3)    a (4)

Na wiosennej łące

Dzisiaj w Literkową Środę zapraszamy na wiosenną łąkę. Będziecie ćwiczyć spostrzegawczość, przeliczać, czytać i uzupełniać tekst, wyszukiwać litery w tekście, a na koniec stworzycie pracę plastyczną „wiosenna łąka”.

opracowanie: Ewa Bąk i Anna Kolp

łąka1  łąa3

WIERSZ WIOSENNA ŁĄKA

Polecenie: wysłuchaj uważnie wiersza, oglądając jednocześnie fotografie przedstawiające łąkę.  Spróbuj odpowiedzieć na pytania wynikające z treści utworu.

łąa3
łąka1
łąka4
niezapominajka-niebieska

Wiosenna łąka –  Barbara Stępień

 

ĆWICZENIE NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

Polecenie: przyjrzyj się uważnie obrazkowi. Jakie zwierzęta widzisz? Policz je i zapisz wyniki w KARCIE PRACY DO ZADANIA NR 2. Młodsze dzieci, jeśli nie potrafią pisać cyfr mogą narysować odpowiednią liczbę kropek. Powodzenia!

ŁAKA . ĆWICZENIE SPOSTRZEGAWCZOŚCI.

Właściwe odpowiedzi podamy w wieczornej galerii.

ĆWICZENIA W CZYTANIU DLA STARSZYCH I MŁODSZYCH

Wiosenna łąka  pachnie kolorowymi, kwiatami: dużymi i małymi. Wśród nich spotkać możemy niezapominajkę. Zapraszamy do zabawy  z literami.

original

WIOSENNA ŁĄKA - propozycje prac plastycznych

Polecenie: wykorzystując wiersz i inne informacje, z jakimi zapoznałeś się dzisiaj wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką- może to być rysunek kredkami, mazakami, farbami, ale niekoniecznie pędzlem, czy wycinanka. Możesz też połączyć wszystkie te techniki. Liczymy na twoją wyobraźnie plastyczną. Zdjęcia prac mile widziane!

4b0570c3954d5f265480bae86fbf1ee32e2812a1c9a5ae55edfff2101033ced0

4c69fcd83a7aaaa884eee2e2fc8f3b62 a (1) a (3) a (4)   b (2) 5f68718c19dd2280ff3b5d88869741c1
a (7) a (5)

a (8)   a (2)wiosennałaka plast4 wiosenna łakaplast1

źródło:
Pinterest

TERAPIA RĘKI - propozycje zabaw

opracowanie: Iwona Drewek

,,Wycinanki’’

Na początek możemy wręczyć dziecku nożyczki i niepotrzebne kartki, aby cięło na kawałki ,,byle jak’’. Najważniejsze, żeby rączka przyzwyczaiła się do prawidłowego trzymania nożyczek. Później wycinanie po liniach prostych aż do wycinania bardziej skomplikowanych kształtów.

Na zdjęciach jest Hania, która jest leworęczna i ma nożyczki dla dzieci leworęcznych. To bardzo ważne.

IMG_20200506_182824 IMG_20200506_182856
IMG_20200506_182911 IMG_20200506_182942

INNOWACJA #ZOSTAŃWDOMU

opracowanie: Gabriela Morąg, Anna Wachowska, Beata Wilk

Udowodniono, że człowiek, który ma bliski kontakt z naturą oraz zielenią, posiada lepsze samopoczucie oraz rzadziej choruje.

Kwiaty doniczkowe nie tylko ozdabiają dom, ale i oddziałują na zdrowie i nastrój domowników, dodają energii. Dodatkowo wspaniale upiększają przestrzeń mieszkalną i wprowadzą wiosnę do wnętrza.

Dobierając odpowiednie dodatki, takie jak osłonki, sprawiamy, że kwiaty pięknie się prezentują i nadają pomieszczeniom świeżość oraz przytulność. Wprawdzie to kwiat zdobi doniczkę, ale i ona jest ważnym elementem kompozycji.

            Zadbaj o wyjątkową aranżację.

Podpowiemy Ci, jak stworzyć doniczki i osłonki ozdobne w TWOIM wyjątkowym stylu…

  • p. Dyrektor wykorzystała: pudełko po chusteczkach higienicznych, pasek papieru w srebrnym kolorze, wstążkę z serduszkami:

a2 a1

  • p. Gabrysia zrobiła osłonkę z tektury i sznureczka:

g1 g2

  • p. Beata z drewnianych klamerek i plastikowego pudełeczka (klamerki można pomalować na dowolny kolor, jeśli nie macie pudełeczka poproście dorosłego, żeby odciął na ok.2 -4 cm dno plastikowej butelki):

b1 b2

Pamiętacie, jak tworzyliśmy wspólnie?

n1 n3
n2

Doniczki ozdobne są pięknymi ozdobami domów, balkonów, tarasów a zwłaszcza ogrodów.

Dla tych którzy mają ogrody:

Doniczki to nie tylko miejsce dla roślin, ale i piękna ozdoba każdego domu…

Można więc do minimum ograniczyć wydatki i za niewielkie pieniądze cieszyć się pięknym wystrojem i dobrym samopoczuciem. Warto korzystać z dobrodziejstw natury i wspomagać się roślinnością.

PROPOZYCJA NR 12: Osłonka na doniczkę z masy papierowej

PROPOZYCJA NR 12

1 3 2 4 5 6

Możecie ten pomysł wykorzystać przy okazji zbliżającego się święta: DNIA MAMY. Tu znajdziecie kilka fajnych pomysłów:

Zabawy z wykorzystaniem elementów metody P. Dennisona – kinezjologii edukacyjnej

opracowanie: Anna Świder

Na początek zapraszam Was do zabawy z wierszem. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza i oczywiście rodzice spróbujcie ćwiczyć razem z dziećmi.

„Kolano do rączki” – wiersz

Kolano do rączki, rączka do kolana
i tak już ćwiczymy z uśmiechem od rana.
Buzie nam się śmieją, dobrze się bawimy,
razem z naszą mamą z ochotą ćwiczymy.

Podczas wiersza dzieci rytmicznie unoszą na przemian lewą rękę do prawego kolana i prawą do lewego. Wiersz można powtórzyć kilkakrotnie zwiększając za każdym razem tempo. Należy pamiętać jednak o tym, aby ćwiczenie niezależnie od tempa wykonywać starannie.

A teraz chciałabym zapoznać Was z nowymi ćwiczeniami:

  • Energetyczne ziewanie
energetyczne ziewanie 2
Podczas tego ćwiczenia należy położyć palce obu rąk na połączeniu żuchwy ze szczęką (poczujesz to miejsce otwierając i zamykając usta). Należy masować te miejsca  jednocześnie dość szeroko otwierając i zamykając usta oraz udawać ziewanie.

Po kilku próbach, ziewanie na niby powinno zamienić się w prawdziwe.

  • Pompowanie piętą
pompowanie pięta
Stajemy prosto, odstawiamy nogę do tyłu z lekko uniesioną piętą . Podczas wydechu dociskamy piętę do podłogi a przednią nogę uginamy w kolanie, pamiętając o niezginaniu w kolanie nogi odstawionej do tyłu. Robiąc wdech, ponownie unosimy piętę, a przy wydechu znów opuszczamy. Powtarzamy ćwiczenie, zmieniając nogi.

Na koniec zapraszam Was wszystkich do ogrodu po wiosenne kwiaty na bukiet….

Dzieci maszerują i zrywają kwiaty (ruchy naprzemienne). Rozglądamy się po ogrodzie z zadziwieniem „Ile rozkwitło wiosennych kwiatów, tu stokrotki, tam narcyz” (sowa oraz powtarzanie głosek o,a na wydechu). Zrywamy dalej kwiaty, mamy ich tak dużo że zmęczyły nam się ręce. Rysujemy kwiaty (rysowanie oburącz). Ponieważ rozbolały nas też nogi, robimy sobie masaż na siedząco oraz na stojąco (pompowanie piętą). Rozluźniamy całe ciało, wykonując luźne skłony, wreszcie przeciągamy się i ziewamy (energetyczne ziewanie). Podnosimy zerwane kwiaty i wracamy do domu.

 Źródło:

K.Bayer E.Cieplińska „Od ćwiczenia do myślenia”
E.Dzionek M.Gmosińska A.Kościelniak M.Szwajkajzer „Kinezjologia edukacyjna”

Przejdź do treści Przejdź do menu