SŁONECZNA CHATKA proponuje…poniedziałek,18.05.2020
Opublikowane przez przedszkole2 w dniu
MALI MIESZKAŃCY ŁĄKI
Świat owadów jest niezwykle fascynujący. Te maleńkie stworzenia mają czasem niesamowite kształty i ubarwienie. Warto na wycieczce do lasu czy na łąkę zatrzymać się, pochylić i zajrzeć, co tam biega w trawie ;). Tu się uwija pracowita mrówka, tam żuk drepcze po ścieżce, gdzie indziej przysiadł wielobarwny motyl…przyjrzyjmy się im dzisiaj z bliska.
opracowanie: Anna Kolp i Ewa Bąk
Obejrzyj uważnie film, spróbuj odpowiedzieć na pytania- dorosły czyta- dziecko odpowiada
- Wymień nazwy przynajmniej 4 owadów, które zobaczyłeś na filmie.
- W jakich miejscach mrówki budują mrowiska? ( na łące, pod kamieniami, na drzewach)
- Co roznosi mucha domowa? (zarazki)
- Gdzie mieszkają pszczoły? ( w ulach zbudowanych przez człowieka, gniazdach zakładanych w pniach drzew, lub w zagłębieniach skalnych)
- Jak inaczej nazywamy pasikonika? ( śpiewakiem łąkowym)
- Czy motyle są pożyteczne? ( tak, bo zapylają kwiaty przenosząc pyłek)
Patrząc na zdjęcie przedstawiające owada wysłuchaj informacji o jego budowie. Słuchaj uważnie, bo na koniec trzeba będzie odpowiedzieć na pytania – karta pracy – BUDOWA OWADA
Dorosły prezentuje nazwy wybranych elementów wiosennej łąki, wymawiając je sylabami od tyłu:
Dzieci młodsze 🙂 ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ła-pszczo (pszczołaka-łą (łąka), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka), ka- mrów ( mrówka).
Dzieci starsze 🙂 ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ka- mrów ( mrówka), ła-pszczo (pszczoła), ka-łą (łąka), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka), ka-dron-bie (biedronka), nik-ko-si-pa ( pasikonik).
Do wykonania zadania potrzebujemy : lupę, aparat fotograficzny, dużo cierpliwości, pomoc osoby dorosłej.
Podczas spaceru- oczywiście z zachowaniem obowiązujących przepisów-do lasu, na łąkę, czy na trawnik poobserwujcie przyrodę, a szczególnie najmniejsze żyjątka: owady, pająki, może spotkacie żabę i zróbcie im zdjęcie. Jeśli wam się nie uda, po prostu narysujcie zwierzątko, które spotkaliście. Czekamy na wasze prace! Powodzenia!
Opracowały: Joanna Bełkot i Marzena Drab
- WIOSENNE PORZĄDKI-ZABAWA ARTYKULACYJNA.
- Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki i wspólnie wykonujcie ćwiczenia. Powodzenia!
Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).
- ZAPOMINALSKI AZOREK- ZABAWA ODDECHOWA (ZAŁĄCZNIK 1)
- Pomóżcie Azorkowi, odnaleźć kość. Przy okazji pięknie wykonajcie ćwiczenie oddechowe. Powodzenia!
-
Załącznik 1 Zabawy z Azorkiem
Źródła:
polki.pl
,,Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj ‘’-Katarzyna Szłapa
opracowanie: Gabriela Morąg
Ćwiczenia oparte na relacji „z”:
- „wspinaczka po jabłka”- dziecko próbuje wspiąć się na dorosłego;
Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:
- „turlanie jabłuszka” – dorosły turla leżące na podłodze dziecko;
Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:
- „mostek”- chodzenie po rulonie z koca;
Ćwiczenie relaksacyjne:
- „podziwianie przyrody”- dorosły kładzie się na plecach, dziecko opiera głowę na jego brzuchu, wspólnie podziwiają przyrodę przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki;