SŁONECZNA CHATKA proponuje…poniedziałek,18.05.2020

Opublikowane przez przedszkole2 w dniu

oooooooooooo — kopia                WhatsApp Image 2020-05-13 at 13.38.22

MALI MIESZKAŃCY ŁĄKI

Świat owadów jest niezwykle fascynujący. Te maleńkie stworzenia mają czasem niesamowite kształty i ubarwienie. Warto na wycieczce do lasu czy na łąkę zatrzymać się, pochylić i zajrzeć, co tam biega w trawie ;). Tu się uwija pracowita mrówka, tam żuk drepcze po ścieżce, gdzie indziej przysiadł wielobarwny motyl…przyjrzyjmy się im dzisiaj z bliska.

opracowanie: Anna Kolp i Ewa Bąk

 1

FILM „ŚWIAT OWADÓW”

Obejrzyj uważnie film, spróbuj odpowiedzieć na pytania- dorosły czyta- dziecko odpowiada

  • Wymień nazwy przynajmniej 4 owadów, które  zobaczyłeś na filmie.
  • W jakich miejscach mrówki budują mrowiska? ( na łące, pod kamieniami, na drzewach)
  • Co roznosi mucha domowa? (zarazki)
  • Gdzie mieszkają pszczoły? ( w ulach zbudowanych przez człowieka, gniazdach zakładanych w pniach drzew, lub w zagłębieniach skalnych)
  • Jak inaczej nazywamy pasikonika? ( śpiewakiem łąkowym)
  • Czy motyle są pożyteczne? ( tak, bo zapylają kwiaty przenosząc pyłek)
BUDOWA OWADA

Patrząc na zdjęcie przedstawiające owada wysłuchaj  informacji o jego budowie. Słuchaj uważnie, bo na koniec trzeba będzie odpowiedzieć na pytania – karta pracy – BUDOWA OWADA

budowa owada

SYLABY NA OPAK - ZABAWA SŁOWNA

Dorosły prezentuje nazwy wybranych elementów wiosennej łąki, wymawiając je sylabami od tyłu:

Dzieci młodsze 🙂 ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ła-pszczo (pszczołaka-łą (łąka), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka), ka- mrów ( mrówka).

Dzieci starsze 🙂 ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ka- mrów ( mrówka), ła-pszczo (pszczoła), ka-łą (łąka), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka), ka-dron-bie (biedronka), nik-ko-si-pa ( pasikonik).

ZABAWA „POLOWANIE NA OWADY” APARATEM FOTOGRAFICZNYM

Do wykonania zadania potrzebujemy : lupę, aparat fotograficzny, dużo cierpliwości, pomoc osoby dorosłej.

Podczas spaceru- oczywiście z zachowaniem obowiązujących przepisów-do lasu, na łąkę, czy na trawnik poobserwujcie przyrodę, a szczególnie najmniejsze żyjątka: owady, pająki, może  spotkacie żabę i zróbcie im zdjęcie. Jeśli wam się nie uda, po prostu narysujcie zwierzątko, które spotkaliście. Czekamy na wasze prace! Powodzenia!

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

Opracowały: Joanna Bełkot i Marzena Drab

  1. WIOSENNE PORZĄDKI-ZABAWA ARTYKULACYJNA.
  • Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki i wspólnie wykonujcie ćwiczenia. Powodzenia!

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy  firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

  1. ZAPOMINALSKI AZOREK- ZABAWA ODDECHOWA (ZAŁĄCZNIK 1)

Źródła:
polki.pl
,,Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj ‘’-Katarzyna Szłapa

TERAPIA RĘKI - propozycje zabaw

opracowanie: Iwona Drewek

 ,,Tęcza’’

To doskonała propozycja dla wszystkich przedszkolaków, młodsze dzieci tęczę mogą malować farbami, naklejać kawałki kolorowego papieru, dzieci starsze mogą pięknie wykleić plasteliną. Warto taką pracę zrobić na sztywnej kartce z bloku technicznego. Miłej zabawy!!!

IMG_20200513_190953 IMG_20200513_190935

Propozycje ćwiczeń prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weronki Sherborne

opracowanie: Gabriela Morąg

Ćwiczenia oparte na relacji „z”:

  • „wspinaczka po jabłka”- dziecko próbuje wspiąć się na dorosłego;

Ćwiczenia oparte na relacji „przeciwko”:

  • „turlanie jabłuszka” – dorosły turla leżące na podłodze dziecko;

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”:

  • „mostek”- chodzenie po rulonie z koca;

Ćwiczenie relaksacyjne:

  • „podziwianie przyrody”- dorosły kładzie się na plecach, dziecko opiera głowę na jego brzuchu, wspólnie podziwiają przyrodę przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki;
Przejdź do treści Przejdź do menu